Squid Game som realityshow kommer til november
Netflix er endelig klar til at give et smugkig på Squid Game som realityshow. Streamingtjenesten har delt en teasertrailer for Squid Game: The Challenge, en konkurrenceserie der skal have premiere til november.
Teaseren afslører ikke meget om, hvordan man deltager, men det er tydeligt, at Netflix forsøger at genskabe så meget af atmosfæren fra den originale serie som muligt – helt ned til den store ”red light, green light”-dukke. Men selvfølgelig uden alt blodet.
Se også: Bedste telefoner til video
Vind 31 millioner kroner i Squid Game
I de ti episoder deltager totalt 456 personer i events, der både er inspireret af Squid Game men også helt nye. Vinderen får en stor præmie på 4,56 millioner dollars, cirka 31 millioner kroner, så der er masser af grunde til at kæmpe til sidste sekund.
Netflix filmede konkurrencen tidligere i år.
Se også: Forældreorganisation advarer mod vold i Squid Game
Mest populære serie nogensinde på Netflix
Det er ingen hemmelighed, hvorfor Netflix har skabt The Challenge – det handler om at klemme så meget ud af Squid Game-succesen som muligt.
Det sydkoreanske drama er stadig det meste populære tv-show på Netflix nogensinde med over 1,6 milliarder visningstimer frem til juni måned.
Til sammenligning har Stranger Things sæson 4 ”kun” 1,3 milliarder visningstimer. Netflix er jo som bekendt glade for spin-offs af populære serier, så det var egentlig kun et spørgsmål om tid, inden Netflix gjorde noget yderligere med sit mest populære show.
Se også: Mobilabonnement med Netflix