Valg af mobilabonnement udfordrer forbrugerne

Lige så uundværlig mobilen er, lige så stort et irritations-moment kan den være for forbrugeren, når der skal investeres i en ny og vælges abonnement.

Valg af mobilabonnement udfordrer forbrugerne

Meldingen fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er klar: Både telebranchen og forbrugerne har et ansvar.

Størstedelen af de forbrugere, der henvender sig til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, har svært ved at regne deres abonnementer på mobiltelefoni ud.

Det seneste ForbrugerForholdsIndeks viser, at forbrugerne er utilfredse med forholdene på markedet, og mobiltelefoni er ofte i mediernes søgelys – derfor har branchen også et ansvar for at skabe gode rammer på markedet.

Men forbrugerne er ikke uden ansvar selv. De skal se sig om og tage stilling til det abonnement de vælger og tjekke de aftalevilkår, som der skrives under på.

Hvad skal du være opmærksom på?

Forbrug.dk har netop lanceret et tema, som samler forbrugerinformationer omkring mobiltelefoner og -telefoni.

Du kan blandt andet se gode råd til, hvad du skal være opmærksom på ved køb af en ny mobiltelefon, hvis den går i stykker, når du tager mobiltelefonen med på ferie m.m.

Der opfordres også til, at du jævnligt tjekker om du har det bedste abonnement til netop dine behov.

Se hele tema’et fra forbrug.dk her.

Læs også:
Her får du lavpris-telefoni billigst