Mobil i flyet er et flop
Mobiltelefoni i flyet har været et omdiskuteret emne, Air France var pionerer, og fjernede forbudet imod mobiltelefoner på fly, som de første i Europa. Men siden tjenesten blev taget i brug, har klagerne hobet sig op.
Dog er det ikke medpassagerer, som føler sig irriteret over snaksalige flyrejsende, det er kunderne, som benytter tjenesten, der klager over brud på samtaler, manglende dækning og generel dårlig kvalitet.
En bruger har udtalt, at "det er som at ringe fra et underjordisk parkeringshus" og en anden mener det må være forstyrrende for medpassagerer, når dem som ringer, nærmest skal skrige ind i telefonen for, at blive forstået i den anden ende.
Også prisen har ganske givet noget at sige, når man betaler 25 kroner i minuttet, så forventer man ikke, at blive afbrudt midt i samtaler – hvis man overhovedet kan oprette forbindelse.
Selskabet bag tjenesten hedder On Air, de lover forbedringer og yderlige opdateringer i fremtiden, således at brugerne både kan modtage opkald og sms’er i flyet. Selskaber som British Airways, SAS og Lufthansa er en smule skeptiske over for tjenesten, men Ryanair vil teste produktet på 20 fly, før de implementerer det i hele flåden.