Motorola skifter strategi – glem alt om RAZR
Verdens mobilbrugere, og ikke mindst Motorola selv, glemmer nok aldrig salgssuccesen Motorola RAZR – den mest solgte mobiltelefon nogensinde. Men mobilen er nu fortid, og kigger man i stedet på nutiden, finder man Motorola i dyb krise.
Interne retsager fra investorer, 7.500 arbejdspladser fjernet og et underskud, som ifølge Motorola ikke kommer på plussiden før efter 2008. Sådan ser dagens Motorola ud, og nu skal RAZR glemmes.
Der var ikke nogen nye produktlanceringer på årets analytikermøde, men Motorola lover en hel ny række innovative mobiltelefoner næste måned. Den nye række mobiltelefoner repræsenterer et komplet skifte i telegigantens markedsstrategi.
RAZR var en mærkværdig succes, men lignende "one-hit wonders", som Motorola kalder den, er ikke en del af selskabets mobilplaner. Derimod bliver det altså nye, innovative mobiltelefoner, som skal trække selskabet op af afgrunden.