Samsung starter masseproduktion af Galaxy Z Flip4 og Z Fold4

Samsung har startet produktionen af Z Flip4 og Z Fold4 og Flip4 kommer til at udgøre en større del af den samlede produktion.

Samsung starter masseproduktion af Galaxy Z Flip4 og Z Fold4

Samsungs næste to foldbare telefoner kommer på markedet en gang i anden halvdel af året, og ifølge de seneste oplysninger fra The Elec, der har talt med kilder fra mobilindustrien, er Samsung Electronics begyndt masseproduktion af hovedkomponenter til Samsung Galaxy Z Fold4 og Galaxy Z Flip4.

Derudover skal masseproduktionen af selve telefonerne begynde i midten af juni.

Endnu flere Flip4 enheder

Rygterne siger, at Samsung inden udgangen af året har planer om tilsammen at producere mere en 10 millioner enheder af de to nye modeller i Flip og Fold-serierne.

Det skal dreje sig om en fordeling på 70 procent af Flip-modellen og 30 procent af Fold-modellen. De tal er dog spekulationer, og de konkrete produktionstal kommer først en gang i juli. Til sammenligning stod Galaxy Z Flip3 i 2021 for 65 procent af det samlede antal foldbare enheder, mens Z Fold3 stod for 35 procent.

Se også: Billig pris på Samsung Flip3

Vil producere flere skærme

Samsung Display skal også udvide sin produktionskapacitet for foldbare skærme, hvor man vil gå fra syv til ti produktionslinjer på den vietnamesiske fabrik i håbet om at kunne producere to millioner skærme per måned i stedet for de 1,4-1,5 millioner, man producerer i dag.

Forventningen er, at man i Q3 kommer til at kunne producere en million skærme per måned til Z Fold4 og Z Flip4.

Hvis det lykkedes for Samsung at sælge 10 millioner enheder af de nye Fold4 og Flip4 serier inden udgangen af 2022, vil det for første gang nogensinde lykkedes Samsung at få foldbare-telefoner til at udgøre mere end en procent af selskabets samlede salg af telefoner.

Se også: Billig Samsung Galaxy Z Fold3

Forventer lavere overskudsgrad af de nye foldbare telefoner

Endelig forventer man, at de nye foldbare telefoner fra Samsung får en profitmargin på 15 procent i forhold til den margin på omkring 20 procent, som den nuværende generation af foldbare enheder har. Et træk, der skal holde telefonerne inden for en rimelig pris set med kundernes øjne.