51% af alle mobilannoncer vises på iPhone og iPad
Hele 51 procent af alle mobilannoncer afvikles på en iPhone eller iPad, viser nye tal. Det er en stigning på 6 procent i forhold til sidste år.
Se også: Se bedste tilbud på brugte iPhones
Flere reklamer vises på Apple-enheder
Apple har igen bevist sin dominans på det globale marked for mobilenheder; de har nu en enorm share of voice (SOV) på 51 % inden for programmatisk annoncering. Enkelt sagt betyder det, at mere end halvdelen af alle mobilannoncer vises på Apple-enheder, hvilket er en stigning på 6 % i forhold til sidste år.
Men hvad er SOV egentlig? Det er en måde at måle et brands synlighed og tilstedeværelse på markedet i forhold til konkurrenterne. SOV kan omfatte forskellige målinger, som f.eks. reklameudgifter, omtale på sociale medier, placering på søgemaskiner og websitetrafik.
iPad- og iPhone-brugere trykker oftere på reklamer
I forbindelse med programmatisk annoncering betyder SOV den procentdel af de samlede reklamevisninger eller -udgifter, som et brand opnår. Apples SOV på 51% betyder, at mere end halvdelen af alle programmatiske mobilannoncer vises på Apple-enheder.
Dertil er folk er også mere tilbøjelige til at engagere sig i annoncer på Apples enheder, hvilket gør dem endnu mere attraktive for annoncører.
På den anden side så Samsung sin del af kagen skrumpe fra 17% til 16% i løbet af det sidste år. Huawei oplevede også et fald, idet deres andel faldt fra 6,9 % til 6,3 %. Xiaomi, som toppede med en markedsandel på 8% tidligere i år, faldt til 5,9% i andet kvartal af 2024.
Se også: Test af nyeste smartphones
Apple-ejere er mere købestærke
Tidligere undersøgelser har vist, at ejere af iPhones, iPads og andre Apple-enheder generelt er mere købestærke, hvilket er med til at gøre disse enheder endnu mere interessante for annoncører.