Bedste mobilabonnement til en billig pris?
Hvor skal du købe mobilabonnement, hvis du vil have den bedste kundeservice, laveste pris, største indhold og bedste mobildækning? Læs med i denne guide.
Se også: Guides til valg af det rigtige mobilabonnement
Du bør købe mobilabonnement hos et lavprisselskab
Der er mange teleselskaber og endnu flere mobilabonnementer at vælge i mellem i Danmark. Det er uoverskueligt for mange og noget man ikke gider bruge tid på at sætte sig ind i. Problemet er dog, at mange ender med et alt for dyrt mobilabonnement.
Du kan let undgå at betale overpris for dit mobilabonnement. Kort fortalt bør du undgå de store teleselskaber og i stedet tegne et abonnement hos de mindre såkaldte lavprisselskaber.
Teleselskaber som Telenor, Telia, 3, Yousee kender de fleste, men er alt for dyre med deres mobilabonnementer. Medmindre du har nogle helt specielle behov, bør du undgå disse.
I stedet bør du gå efter et mobilabonnement hos et såkaldt lavprisselskab, hvor du får langt mere for pengene. Det er teleselskaber som Oister, CBB, Flexii, duka, Greentel, eesy og Call me.
Se de bedste af de billige mobilabonnementer
Hvor meget kan man spare?
Meget mere end du tror. Faktisk kan du spare helt op til 50 procent på dit mobilabonnement, hvis du vælger et af ovenstående lavprisselskaber. Lad os tage et eksempel:
Fri tale og fri data koster hos Yousee 279 kr. per måned. Det samme kan du få hos et lavprisselskab fra 149 kr. per måned (Pris fra Flexii). Det er en besparelse på 46 procent hver eneste måned.
Det er dog de færreste, der har et så stort behov for data. Et andet, og mere realistisk eksempel, er et abonnement med fri tale og 25 GB, der hos Telenor koster 159 kr. per måned. Et lignende abonnement hos et lavprisselskab koster fra 69 kr. per måned.
Find mobilabonnement hos lavprisselskab
Lavprisselskaber med bedste dækning og kundeservice
Lavprisselskaberne har dårlig service? Nej, absolut ikke. I vores undersøgelse af mobilselskabernes kundetilfredshed, hvor næsten 14.000 danskere har deltaget, ses det klart, at lavprisselskaber yder en bedre kundeservice.
Lavprisselskaberne Greenspeak, Greentel, duka, eesy, CBB, Call Me, Oister og Flexii scorer meget højt – og bedre end 3, Telia, Telenor og Yousee.
Se mobilkundernes mening om teleselskabernes dækning og kundeservice her.