Telenor politianmeldt for spam
Forbrugerombudsmanden har politianmeldt teleselskabet Telenor.
Det sker på baggrund af en henvendelse fra en forbruger, der gentagende gange har modtaget e-mails med markedsføringsmateriale fra teleselskabet.
Forbrugeren havde i første omgang givet sit samtykke til, at Telenor kunne sende markedsføringsmateriale til den pågældende, men forbrugeren trak senere sit samtykke tilbage.
I første omgang ringede forbrugeren til Telenor og frabad sig markedsføringsmateriale. Da dette ikke havde nogen effekt, skrev samme forbruger et brev til Telenor og frabad sig alt direkte markedsføring.
Herefter modtog forbrugeren fire mails fra Telenor og Forbrugerombudsmanden valgte at gå ind i sagen.
Selvom man som forbruger én gang har sagt ja til at få tilsendt markedsføring, skal man nemt kunne sige nej igen – og det skal respekteres af den erhvervsdrivende lyder det fra Forbrugerombudsmanden.
Telenor siger at der er sket en fejl, som nu er blevet rettet.
Sagen er oversendt til politiet med henblik på videre efterforskning.
Kilde: Forbrugerombudsmanden
Efterfølgende om temaet
Næste interessante historie om sagen kom frem. mobilsiden kunne ikke lade være. 6/3/2012 publicerede redaktionen historien om Telenor kunder kan nu undgå “regningsadministration” – Klik her for at gå til artiklen.. Meget er sket siden. Du kan klikke her for seneste nyt om sagen..