Brugerne gider ikke læse magasiner på iPad
Tabletcomputeren iPad er “det nyeste nye” når det kommer til at bruge digitalt indhold. Men selvom den store skærm skulle gøre iPad oplagt, til at købe og læse magasiner, er den endnu ikke blevet en frelser for den trængte mediebranche.
En ny rapport fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole dokumenterer, ifølge Mediawatch.dk, at brugerne langt fra har taget e-magasinerne til sig.
– “iPad skulle gøre det muligt at fordybe sig og læse journalistisk dybdegående artikler på farten. Men det har vist sig, at iPad’en i højere grad bliver brugt som et hurtigt opslagsværk,” siger forsker og medforfatter af rapporten, Lars Kabel fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskolen til Dansk Kommunikationsforening.
De dårlige salgstal for digitale magasiner erkendes også hos Bonnier, der var først med iPad magasiner i Danmark, som f.eks. Illustreret Videnskab.
– “Jeg kan vist godt afsløre, at det ikke er gået fantastisk med salget,” siger udviklingschef Søren Prien fra Bonnier.
På verdensplan er iPad solgt i cirka 14,8 millioner eksemplarer.