Apple er det mest værdifulde brand i verden
Interbrands nye liste over de mest værdifulde brands i verden er netop blevet offentliggjort, og der er ændret lidt i rækkefølgen i top 3. Apple er dog stadig i top.
Ifølge Best Global Brands 2020-rangordningen forbliver Apple det mest værdifulde brand med en anslået værdi på næsten 323 mia. dollars, mens anden- og tredjepladsen indtages af henholdsvis Amazon og Microsoft.
Læs også: iPhones leveres nu uden oplader og øretelefoner
Google nede på fjerdepladsen
Google er rykket to pladser ned i forhold til sidste år med en værdi på lidt over 165 milliarder dollars, hvilket er et fald på 1 procent. Microsoft fik derimod en imponerende vækst på 53 procent og overgik Google med en brandværdi på 166 milliarder dollars. Amazon er rykket op til andenpladsen med en værdi på 200 milliarder dollars og en flot årlig vækst, og feltets højeste, på 60 procent.
Andre teknologibrands der i denne sammenhæng er værd at bemærke er Samsung, der ligger på en 5. Plads. Lidt længere nede på listen – på 12. pladsen – finder vi Intel, mens Facebook kommer lige efter på en 13. plads. Instagram er nummer 19 på listen.
Bemærk at priserne ikke er dét, virksomheden er værd, men kun dens brandværdi. For eksempel er markedsværdien af Apple lidt over 2 trillioner dollars i modsætning til Interbrands foreslåede brandværdi, som er 323 milliarder dollars.
Læs også: De første test af iPhone 12 og 12 Pro
Læs også: Apples Tim Cook er den 2. højest betalte CEO i USA i 2019