Apple er det mest værdifulde brand i verden

Techgiganten Apple ryger endnu engang ind på førstepladsen over virksomheder med højeste brandværdi, mens Google må forlade top 3.

Apple er det mest værdifulde brand i verden

Interbrands nye liste over de mest værdifulde brands i verden er netop blevet offentliggjort, og der er ændret lidt i rækkefølgen i top 3. Apple er dog stadig i top.

Ifølge Best Global Brands 2020-rangordningen forbliver Apple det mest værdifulde brand med en anslået værdi på næsten 323 mia. dollars, mens anden- og tredjepladsen indtages af henholdsvis Amazon og Microsoft.

Læs også: iPhones leveres nu uden oplader og øretelefoner

Google nede på fjerdepladsen

Google er rykket to pladser ned i forhold til sidste år med en værdi på lidt over 165 milliarder dollars, hvilket er et fald på 1 procent. Microsoft fik derimod en imponerende vækst på 53 procent og overgik Google med en brandværdi på 166 milliarder dollars. Amazon er rykket op til andenpladsen med en værdi på 200 milliarder dollars og en flot årlig vækst, og feltets højeste, på 60 procent.

Andre teknologibrands der i denne sammenhæng er værd at bemærke er Samsung, der ligger på en 5. Plads. Lidt længere nede på listen – på 12. pladsen – finder vi Intel, mens Facebook kommer lige efter på en 13. plads. Instagram er nummer 19 på listen.

Bemærk at priserne ikke er dét, virksomheden er værd, men kun dens brandværdi. For eksempel er markedsværdien af Apple lidt over 2 trillioner dollars i modsætning til Interbrands foreslåede brandværdi, som er 323 milliarder dollars.

Læs også: De første test af iPhone 12 og 12 Pro

Apple
Apple er igen det mest værdifulde brand i verden.

Læs også: Apples Tim Cook er den 2. højest betalte CEO i USA i 2019

Historien følges op

Alle gode fortællinger har sin fortsættelse. Daniel Søgaard Hald kunne ikke lade være. 21/10/2020 fik historien nyt liv med en artikel om Apple AirTags lanceres snart – i to størrelser – Historien bringes videre her. Få også seneste nyt i sagen ved at trykke her..