Antallet af tilmeldte Twitter-brugere og daglige aktive minutter er rekordhøjt
Antallet af nye brugere, der er registreret på Twitter 2.0, “The Everything App”, er på det højeste niveau i platformens historie. Derudover er deres daglige aktive minutter på et all-time high, mens mængden af hadefulde ytringer er faldet.
Elon Musk købte Twitter for præcis en måned siden, og på trods af at han spredt frygt og kaos, hvor han har vist sig, har han tilsyneladende formået at forbedre platformen betydeligt.
Der sker dramatiske ændringer på alle niveauer, lige fra tilføjelse af nye nyttige funktioner til bekæmpelse af problemer med distribution af indhold med scener med seksuelt misbrug af børn for eksempel.
Se også: Er Twitter en af de store teknologivirksomheder?
Ændringer på Twitter tiltrækker nye brugere
Det er tydeligt, at de ændringer, der finder sted på platformen, er begyndt at tiltrække flere brugere, og brugerne bruger mere tid på Twitter. Forleden delte Elon Musk nogle opdateringer, der viser dette.
Pr. 16. november har registreringerne i gennemsnit ligget på over to millioner om dagen i de seneste syv dage. Det er en stigning på 66 % i forhold til samme uge i 2021.
Antallet af aktive minutter af brugere har nået et historisk højt niveau. Gennemsnitligt næsten 8 milliarder aktive minutter pr. dag i løbet af de seneste syv dage pr. 15. november. Det er en stigning på 30 % i forhold til samme uge sidste år.
Pr. 13. november er antallet af visninger af hadefulde ytringer faldet i forhold til oktober sidste år.
Se også: De bedste telefoner til sociale medier
Sigter efter en milliard brugere
I et andet tweet tidligt søndag morgen sagde Musk, at han forventer, at Twitter overskrider en milliard månedlige brugere om 12 til 18 måneder.
I dag har Twitter cirka 450 millioner månedlige brugere, så det kræver en enorm vækst at runde en milliard brugere. Musk har efter opkøbet af Twitter fyret 3.700 medarbejdere og mange har selv forladt selskabet på grund af Musks måde at lede selskabet på. Det har fået investorer og annoncører til at frygte for kvaliteten af indholdet og mange store globale virksomheder har pauset annoncering på Twitter.
Noget tyder dog på, at den store medieomtale, som Twitter har fået de seneste uger, har smittet af på kendskabet til tjenesten. Hvis indholdet samtidig er blevet bedre, så peger alt på, at annoncørerne snart kan vende tilbage.