Ingen opsigelse i Telenors butikker

Telenors kunder får svære ved at opsige deres abonnement.

Ingen opsigelse i Telenors butikker

Kunderne hos Danmarks andet største teleselskab, Telenor, kan fremover ikke længere opsige deres abonnement i teleselskabets butikker. Kunderne skal fremover ringe til teleselskabet, hvor en medarbejder vil forsøge at få dem til at ændre beslutningen. Det skriver DR.dk, som citeret 24 timer.

I 2008 var Telenors holdning ellers en helt anden, og dengang brystede Telenor sig af, at deres mobilkunder kunne gå ind i en vilkårlig Telenor forretning og opsige deres abonnement.

Forbrugerrådet kritiserede på daværende tidspunkt alle andre teleselskaber, fordi de tvang kunderne igennem telefon-sluser, hvor særligt trænede kundeservicemedarbejdere forsøgte at overbevise dem om at blive.

Med Telenors kovending har samtlige store teleselskaber afskaffet skriftlige opsigelser i teleselskabernes egne butikker. Kunderne er tvunget til at sende en skriftlige opsigelse til deres teleselskab, eller ringe til teleselskabernes kundeservice.

Seneste nyt om temaet

Emnet fik sin fortsættelse. mobilsiden fortsatte historien. 21/9/2011 kom der flere nuancer om emnet med en artikel omkring emnet Telenors MMS-system er ude af drift – Du læser den her. Se også seneste nyt om emnet ved at trykke her..