Ingen opsigelse i Telenors butikker
Kunderne hos Danmarks andet største teleselskab, Telenor, kan fremover ikke længere opsige deres abonnement i teleselskabets butikker. Kunderne skal fremover ringe til teleselskabet, hvor en medarbejder vil forsøge at få dem til at ændre beslutningen. Det skriver DR.dk, som citeret 24 timer.
I 2008 var Telenors holdning ellers en helt anden, og dengang brystede Telenor sig af, at deres mobilkunder kunne gå ind i en vilkårlig Telenor forretning og opsige deres abonnement.
Forbrugerrådet kritiserede på daværende tidspunkt alle andre teleselskaber, fordi de tvang kunderne igennem telefon-sluser, hvor særligt trænede kundeservicemedarbejdere forsøgte at overbevise dem om at blive.
Med Telenors kovending har samtlige store teleselskaber afskaffet skriftlige opsigelser i teleselskabernes egne butikker. Kunderne er tvunget til at sende en skriftlige opsigelse til deres teleselskab, eller ringe til teleselskabernes kundeservice.