Danskernes tilfredshed med teleselskaber stiger

Mobilselskaberne og internetleverandørerne oplever, at både på privat- og erhvervsfronten er kunderne blevet mere tilfredse.

Danskernes tilfredshed med teleselskaber stiger

En ny undersøgelse fra EPSI, den europæiske organisation der viser undersøger kundetilfredshed i europæiske virksomheder, viser at danskerne er blevet mere tilfredse med deres mobilselskab og bredbåndsoperatør end de tidligere har været. Det skriver Business.dk.

De seneste år har teleselskaberne ikke kunne prale af, at have de mest tilfredse kunder. Men dette er måske ved at ændre sig. Branchen opnår i hvert fald det bedste resultat samlet set de sidste fem år, når det kommer til kundetilfredshed.

Det er særligt de store selskaber, som Telenor og Telia der trækker gennemsnittet. TDC beholder deres andenplads, men har også en lille stigning.

Det er det TDC-ejede Telmore, som sidder sikkert på førstepladsen, selvom Telmore oplever et fald i kundetilfredsheden.

 – Telmore har telebranchens mest tilfredse kunder

Telmore bliver nu en del af TDC og lukkes som selvstændigt selskab.

 – Telmore lukker som selvstændigt selskab

Telmore er det eneste selskab, som ligger på over 80 point, hvor de fleste virksomheder normalt ligger mellem 60-75 point. Der er ingen af selskaberne, som roder rundt under smertegrænsen på mindre end 60 point.

Undersøgelsen bygger på interview med cirka 2000 personer på privat og erhvervskundemarkedet.

Flere artikler om Telmore

Der er udvikling i sagen. Siden vi bragte artiklen er der sket mere. mobilsiden fortsatte fortællingen. 7/5/2012 gik vi videre med historien; Nyt tiltag i priskrigen – pengene tilbage – Læs den her. Redaktionen dækker emnet fortløbende. Se seneste nyt her.