Medarbejderne chatter og SMS’er i arbejdstiden

SMS og chat er hverdag hos mange medarbejdere i store og små virksomheder.

Medarbejderne chatter og SMS’er i arbejdstiden

Chat, SMS og blogs bruges aktivt i virksomhederne. Det betyder, at medarbejderne i arbejdstiden både chatter og sender SMS-beskeder, skriver Erhvervsbladet.dk med kilde i rapporten ‘IT i praksis 2008’ fra Rambøll Management

Store som små virksomheder ser gevinster ved teknologierne, der benyttes såvel internt, som med kunder. Den primære fordel er, at kommunikationen sker i realtid.

– “Normalt er det mindre virksomheder, som først adopterer nye kommunikationskanaler og onlinetjenester, fordi de har langt færre politikker og regler på området”, fortæller Mads Thimmer fra Innovation Lab.

Blandt de store virksomheder anvender næsten halvdelen SMS-kommunikation internt, mens 36 procent benytter det eksternt. Hver fjerde vurderer, ifølge rapporten, at der er forretningsmæssige fordele ved SMS-brug. Chat og messaging benyttes hos 36 procent internt, mens 12 procent anvender det eksternt.

Hos Rambøll peger senioranalytiker Anders Elbak på, at medarbejderne bruger de nye teknologier privat, og derfor finder det naturligt, at overføre disse til arbejdssituationer.