‘Danmarks bedste dækning’ gik i sort på Roskilde
Roskilde Festival var en prøvelse for kunderne hos teleselskabet 3, som havde undervurderet hvor meget trafik 120.000 mennesker på ét sted, er i stand til at skabe.
Det skriver Politiken.dk, som har talt med en lang række 3-kunder, som stort set ikke har kunne benytte mobilen på festivalen.
3 blev undervejs gjort opmærksom på, at “Danmarks bedste dækning” nærmest var gået helt i sort på dyrskuepladsen i Roskilde, uden det dog førte til, at problemerne blev løst.
Ifølge avisen havde 3 ikke som de øvrige teleoperatører, fået tilføjet nok kapacitet på masterne på og ved festivalen.
3: Ingen kompensation
Selvom kunderne har været frustrerede over, ikke at kunne anvende deres smartphone, betyder det ikke, at 3 er parate med et økonomisk plaster på såret.
– “Jeg har forstået, der har været nogle problemer, men så vidt jeg er orienteret, har der også været mange gennemførte opkald. Men det har ikke været godt nok. Det er vi klar over. Og det beklager vi,” siger 3’s direktør Morten Christiansen til Politiken.dk.
Direktøren mener, at nogle af problemerne skyldes, at kunderne hos 3 udelukkede har smartphones. Og det er blandt andet den konstante datatrafik, der har været årsagen til problemerne. Han vil på nuværende tidspunkt ikke love kompensation til de berørte kunder.
3 lover bedre dækning på næste års Roskilde Festival og ikke mindst, at man er opmærksomme ved den kommende festival i Skanderborg.