Musikstreaming kan blive dyrere
Musik ”on demand” har over et stykke tid været populært, og intet tyder på, at kunderne vil tilbage til traditionelle musikkøb.
På den lange bane er der kun plads til få globale spillere på dette marked, og koncerner som Spotify og Napster, er parate til at smide milliarder af dollars i denne forretning, skriver DR Nyheder.
– TDC Play og YouMusic integreres med Sono
Niels Bjørn-Andersen fra Copenhagen Business School fortæller til DR, at sådan er det at køre de store globale internet-forretninger. Han peger på, at jo senere konkurrenterne kommer ind på markedet, jo vanskeligere er det at tage markedsandele.
Strategien er at skaffe sig så mange kunder som muligt, fordi folk vil være der hvor deres venner er, hvilket tiltrækker endnu flere og gør det lettere at holde konkurrenter væk.
– Deezer klar med dansk musikredaktion
Processoren forventer over tid en eller to globale musiktjenester, der udover egen tjeneste, også udbyder whitelabel-produkter, hvilket i sidste ende kan betyde højere priser for musikken.
– Apple og Spotify har stjålet radioen
Lokale tjenester som f.eks. TDC Play, vil dermed kunne købe hele infrastrukturen, og efterfølgende tilbyde det til egne kunder, i eget navn.
Læs også:
– Test: Parrot Zik headset
– Sound Blaster er klar med nye powerheadsets