Reklamer på mobilen spås øget vækst

Reklamer på mobilen er ikke populært endnu, men bliver et stort hit i fremtiden.

Reklamer på mobilen spås øget vækst

I fremtiden vil man kunne få tilbud fra den nærliggende tøjbutik. Det skyldes at reklamebranchen nu har fået øjnene op for GPS’en på mobilen, og branchen derved vil kunne kombinere forbrugselementet med mobilens GPS.

Mads Winblad, Vice President i Nokia, siger til Berlingske Tidende, at man allerede i løbet af et år vil begynde, at se flere af den slags reklamer, og det også vil komme i Nokias egne telefoner.

Med tiden vil brugen af reklamer vokse mere og mere. I øjeblikket er reklamer på mobilen dog ikke så aktuelt, da det kun er få danskere, der benytter mobilen, som bærbar computer, siger Peter Loell fra mediebureauet OMD. Han mener at det først vil være interessant for virksomhederne, at annoncere på mobilen, når 20 procent af danskerne benytter mobilen, som bærbar computer.

Kilde: Berlingske Tidende / Mediawatch.dk