iPhone 4S har SIM-kort problemer
Apples top-gadget, iPhone 4S, virker ikke altid til de primære funktioner, som opkald og SMS-beskeder, da nogle brugere oplever, at deres iPhone melder om ”SIM-kort fejl”.
”Et velkendt problem verden over, som ligger hos Apple og ikke teleoperatøren,” fortæller kilder, som Mobilsiden.dk har talt med.
Problemet findes også blandt danske iPhone 4S-ejere. Mobilsiden.dk har således været i kontakt med en kunde, der har fået skiftet sit SIM-kort seks gange, uden dette har givet en løsning på fejlen.
– ”Vi har kunder som oplever SIM-kort fejl. Løsningen er at give dem et nyt SIM-kort uden beregning. Det er et problem, som vi er beviste om i vores butikker og kundeservice, og vi er i dialog med blandt andet Apple om det,” fortæller Telenors pressechef Peter Glüsing til Mobilsiden.dk.
Rundt i verden er SIM-fejlen set hos store operatører som Verizon Wireless og Sprint.
iPhone 4S-kunder hos 3, Telia og TDC oplever ikke SIM-kort fejl. Det fortæller de tre selskaber samstemmende til Mobilsiden.dk.
Det er ikke lykkedes at få en kommentar til sagen fra Apple.
Læs også:
– Mobiltest: iPhone 4S – en bedre iPhone