BMWs nye Head-Up display strækker sig over hele forruden

BMW har vist, hvordan de vil tage Head-Up displayet i deres biler til det næste niveau. Head-Up displayet vil snart strække sig over hele bilens forrude.

BMWs nye Head-Up display strækker sig over hele forruden

Også BMW har på årets CES-messe i Las Vegas fremvist hvordan de vil benytte ny avanceret teknologi i fremtidens biler. BMW har fremvist den futuristiske elbil Vision Dee samt et kommende Head-Up display, der strækker sig over hele bilens forrude.

Se også: Nyheder om elbiler

BMW snakker igen om NEUE KLASSE

Der er vist ingen tvivl om, at BMW satser alt på deres kommende elbiler, der går under navnet NEUE KLASSE. BMW har tidligere afsløret, der NEUE KLASSE-elbilerne vil være mere bæredygtige, have hele 30 procent længere rækkevidde, være mindst 25 procent mere aerodynamiske, have hurtigere opladning og 800 volt artitektur og ikke mindst have både mere plads og vildere ydeevne med flere elektriske motorer.

Men BMW stopper ikke snakken om NEUE KLASSE her, for de kommende elbiler vil også byde på spændende ny avanceret teknologi. BMW laver allerede nok det allerbedste Head-Up displays på markedet, men BMW vil nu tage det til det næste niveau.

På CES-messen har BMW fremvist et nyt Head-Up display, der fylder hele bredden på forruden. Head-Up displayet vil vise mere almindelige informationer som hastighed, resterende rækkevidde og batteriniveau, rutevejledning og medieafspilning. Derudover vil det kunne vise informationer som indkommende notifikationer samt objekter foran bilen, som man skal være opmærksom på.

Læs også: BMW finder ny måde at give elbiler længere rækkevidde

Det nye Head-up display er ikke langt ude i fremtiden. BMW fortæller, at produktionsudgaven af Head-Up Displayet vil blive anvendt i modellerne i NEUE KLASSE fra 2025 og fremefter.

BMW Vision Dee konceptbil

BMW fremviste også den futuristiske konceptbil Vision Dee på CES. BMW i Vision Dee er en futuristisk sedan i mellemklassen med et nyt og minimalistisk designsprog. Navnet ”Dee” står for Digital Emotional Experience – og det er præcist målet: at skabe et endnu stærkere bånd mellem menneske og bil i fremtiden.

”Med BMW i Vision Dee viser vi, hvad der er muligt, når hardware og software smelter sammen. Dermed udnytter vi det fulde potentiale ved digitaliseringen og gør bilen til en intelligent ledsager. Fremtiden inden for bilproducenter – herunder også BMW – er sammensmeltningen af den virtuelle oplevelse og den ægte køreglæde” siger topchef Oliver Zipse hos BMW AG.

Med Vision Dee vil BMW vise, hvad vi kan forvente os af fremtidens biler fra mærket og understreger digitaliseringens enorme betydning hos bilmærket.

Se også: Test af elbiler