Test, bedømmelse og pris på BMW i7
BMW viser imponerende evner frem inden for komfort, luksus, teknologi og køreegenskaber i den store i7.
Se også: Alle elbiler fra BMW
Står du og mangler en elektrisk premium sedan, hvor komfort, plads og luksus er i højsæddet er BMW i7-serien et af de oplagte valg. Sjældent har en køretur, for både fører og passagerer, været så stille, behagelig og luksuriøs.
Men man kommer også til at betale for det. BMW i7 koster fra 1.140.344 kroner for.
Er BMW den bedste sedan i premiumklassen? Hvad er godt og hvad kunne være bedre ved i7? Læs vores test og se den samlede bedømmelse af BMW i7.
Konklusion på test af BMW i7
BMW i7 ender med at flot samlet score på 86 ud af 100. Det betyder, at den løber med den fornemme bedømmelse “Fremragende”, blot tre point fra at få vores højeste score “Excellent”.
Hvordan klarer i7 sig i forhold til andre elektriske premium sedaner? Rigtig godt. BMW i7 er den bedste elektriske sedan på markedet lige nu.
Når det gælder kvaliteten, er bygge- og materialekvalitet i BMW i7 meget imponerende. BMW i7 ender med bedømmelsen “Prisen er alt for høj i forhold til kvaliteten”. Den bedømmelse er dog ikke passende for netop denne elbil, der skiller sig ud fra mængden. Det er meget svært at finde en elbil med en højere kvalitet end i7, men den er samtidig meget dyr. Læs mere om Kvalitet/Pris Ratio.
Se også: Varianter, priser og specifikationer på BMW i7
Det gode ved BMW i7
Man kan diskutere det ydre design på BMW i7, der ikke er noget for alle. Men når det gælder byggekvalitet, designet og kvaliteten indvendigt, er BMW i7 i en liga for sig. Alt hvad man rører ved er i en utrolig flot kvalitet – selv gulvmåtterne. Nogle vil nok mene, at interiøret ser lidt for prangende ud.
Komforten er, på både for- og bagsæde, ekstremt høj. Sæderne er nogle af de mest komfortable på markedet. Der er masser af plads på bagsædet, cockpittet er ekstremt komfortabelt, affjedringen er vanvittigt god og der er bomstille i kabinen selv ved høje hastigheder.
Teknologisk imponerer BMW i7 også. Fra iDrive 8-systemet, der er en kombination af fører- og infotainmentskærm i et buet design til en 31 tommer fladskærm på bagsædet (ekstraudstyr). Er man til det, er her også mulighed for Apple CarPlay og Android Auto.
Selvom BMW i7 er en enorm elbil på over 2,7 ton skjuler den det virkelig godt på vejen. i7 leverer flotte køreegenskaber for en bil på denne størrelse, og er med sine 544 hestekræfter og 745 Nm også ganske kapabel og sjov.
Se også: Prøvekør en BMW i7
Dette kunne være bedre ved BMW i7
BMWs infotainmentsystem er blevet forbedret, men er stadig propfyldt med menuer, faner, knapper og funktioner, som gør det ret kompliceret i brug.
Bagagerummet er det ikke mest imponerende ved den store i7. Det rummer 500 liter og har ikke den mest praktiske åbning. BMW har haft fokus på at skabe en rummelig kabine, fremfor et praktisk bagagerum.
Rækkevidden på op til 625 kilometer er bestemt ikke ringe, men er under hvad konkurrenten Mercedes EQS med sine 730 kilometer når. Opladningen på 10-80 procent på 34 minutter er også flot, men igen en anelse under EQS.
Med en pris fra 1,1 mio. kroner er BMW i7 meget dyr, og en helt del dyrere end konkurrenten Tesla Model S.
Se også: Kommende elbiler i Danmark
Alternativer til BMW i7
BMW i7 er en elektrisk sedan i premiumklassen. Den skal konkurrere mod Mercedes-Benz EQS og Tesla Model S.