Samsung angriber Apple, Microsoft og Amazon i ny tablet reklame
I en ny reklame for Samsung Galaxy Pro tablet-serien på et minut lægger Samsung sig ud med både Apple, Microsoft og Amazon med kommentaren “It can do that”. Reklamen sætter fokus på en række features som Galaxy Pro tilbyder i løbet af en dag i modsætning til konkurrerende produkter som iPad, Surface og Kindle.
Apple får et par kommentarer omkring hvordan deres iPad ikke kan gøre mere end en ting af gangen og hvordan Galaxy Tab faktisk ser bedre ud selv om den har “den der Retina-ting”.
Samsung skyder efter Microsoft, ikke på grund af funktioner på deres Surface tablet, i stedet er designet i fokus og den betegnes som en bærbar computer i stedet for en tablet.
Til sidst er det Amazons Kindle der modtager en røffel fordi den “kun kan bøger” og ikke engang kan modtage YouTube applikationen.
Man kan mene hvad man vil om disse reklamer med det primære formål at fremhæve ens egne features på baggrund af andres mangler, jeg synes det er ganske hyggeligt så længe det sker i en nogenlunde sober tone.
Samsung kan dog også andet, under overskriften “Hvad er dit problem? Sport er ligeglad” lancerede de en reklame under de paralympiske vinterlege i Sochi omkring hvordan selv de stejleste udfordringer kan overvindes.
Begge videoer er indsat nedenfor, men for sammenligningens skyld, så skal det siges at videoen fra OL har indtil videre fået knap 48.000 visninger hvorimod den anden er set over 450.000 gange på blot få dage.
Kilde: Boy Genius Report