Dansker bliver ny nordisk marketingdirektør for OnePlus

Marie Dam Feldborg bliver ny nordisk marketingschef for OnePlus - den danske formel skal sprede kendskabet til selskabet i hele Norden.

Dansker bliver ny nordisk marketingdirektør for OnePlus

Marie Dam Feldborg har været i telebranchen siden 2011, hvor hun startede for Huawei og var med til at bygge det brand op i Danmark som marketingschef.

I 2019 skiftede hun til OnePlus som marketingsdirektør og nu træder hun så endnu et trin på i fødekæden og bliver ny nordisk marketingdirektør for selskabet med ansvar for Danmark, Norge og Sverige.

Se også: Test af OnePlus telefoner

Kendskabet til OnePlus skal øges i Norden

Hendes primære opgave bliver at styrke alle nordiske kommercielle aktiviteter og skabe en stærk lokal tilstedeværelse på tværs af alle platforme.

Målet er at udbrede kendskabet til OnePlus som brand og global teknologivirksomhed samt øge virksomhedens markedsandele i hele Norden.

I sin nye rolle skal Marie Dam Feldborg derfor lede udviklingen af OnePlus’ brandidentitet på tværs af alle online og offline platforme og fortsætte den positive udvikling, som OnePlus oplever fortiden.

Se også: Priser på OnePlus telefoner

Dansk strategi virker

Hun slår ikke overraskende fast, at hun ser frem til at fortsætte den rejse og vækst, som selskabet har oplevet i Danmark. “Vores strategi har indtil videre været en stor succes på det danske marked, og jeg glæder mig til at kunne gøre vores smartphones tilgængelige for endnu flere i hele Norden,” siger Marie Dam Feldborg.

OnePlus har haft flere succesfulde lanceringer, for eksempel solgte OnePlus 10 Pro, der kom i foråret, over 30 procent bedre end forgængeren OnePlus 9 Pro – i løbet af de første to uger efter open sales.

Telia har også netop løftet sløret for deres mest solgte telefoner i september og her var selskabets nyeste mobil OnePlus 10T den bedst sælgende Android-smartphone og overgik Samsung, der ellers normalt dominerer salgslisterne med deres nyeste S22-serie.