BiBoB redder Zapcell-kunder
Tidligere på dagen kunne Mobilsiden.dk rapportere, at teleselskabet Zapcell Telecom højst sandsynligt er fortid på mobilmarkedet. Selskabet har lukket for opkald og sms, og kunderne ser ud til, at være blevet efterladt.
Kunder skal nu søge nummerflytning hos andre teleselskaber, hvis de vil beholde deres nuværende nummer.
Hvis Zapcell-kunder har indestående penge på deres konto, vil disse normalt være tabt, men her kommer BiBoB med en løsning.
Frank Rasmussen, chef for BiBoB, fortæller til Mobilsiden.dk, at hvis kunden søger nummerflytning hos BiBoB, og viser dokumentation for indestående hos Zapcell, overfører de dette beløb til den nye BiBoB-konto.
På den måde forbliver kunder hos Zapcell skadesløse, og de skal ikke bekymre sig om fremtiden for teleselskabet.
BiBoB har før været frontløber for en garantifond for mobilkunder, så lignende scenarier er umulige. Men dette foreslag har været uinteressant for de andre teleselskaber på markedet.