Markant stigning i datatrafik hos Telia
Telestatistikken for andet halvår 2012 viser, at datatrafikken i Telias net via smartphones er steget med hele 206,8 procent, mens den samlede stigning i Danmark er steget med 171,5 procent. Telia har en markedsandel på 26,4 procent.
– ”For os handler det ikke alene om størrelsen. Det handler om at have de mest attraktive kunder, som efterspørger et fantastisk netværk og udnytter de services, som de lynhurtige hastigheder muliggør. Derfor er jeg utrolig glad for at se, at vores kunder igen står for størstedelen af datatrafikken via smartphones og har taget streamingtjenester som Spotify og HBO til sig. Det betyder, at vi har fat i de helt rigtige kunder og ikke en masse tomme kalorier,” siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia.
Antallet af mobilabonnementer hos Telia er steget med 2,4 procent.
Blandt de selskaber, som tilbyder 4G mobilt bredbånd, står Telia for den allerstørste udvikling. Telia var også det første teleselskab herhjemme, som tilbød 4G til deres kunder. I løbet af det sidste år er dataforbruget steget med hele 76,6 procent hos Telia’s kunder. Samlet set står Telia-kunderne for 25,8 procent af forbruget.
– ”Jeg ser den positive udvikling i dataforbrug som et udtryk for, at vi leverer fantastiske oplevelser med netværket – og ikke mindst med 4G-nettet. Der er ingen tvivl om, at grunden til, at Telias kunder står for den største udvikling, skyldes, at vi var først med 4G og er førende på området herhjemme. Vi kan tydeligt se, at vores kunder i den grad tager 4G til sig og virkelig forstår at udnytte mulighederne med data,” siger Christoph Nørgaard.
Flere nyheder om Smartphone
Redaktionen kunne ikke gøre andet end at følge op på fortællingen. mobilsiden fulgte op på sagen. 19/4/2013 fortsatte vi fortællingen med en artikel omkring Pas på tricktyve – kæmpe problem i hovedstaden – Forstættelsen i sagen kan læses her. Seneste nyt om emnet finder du her.