Telenor styrker positionen med stærkt første kvartal og strategisk fremdrift

Telenor Danmark har fået en solid start på 2025 med markant vækst i både omsætning og kundeportefølje.

Telenor styrker positionen med stærkt første kvartal og strategisk fremdrift

I årets første kvartal leverede selskabet en serviceomsætning på 750 mio. kr. og en EBITDA på 314 mio. kr. – en fremgang på hhv. 6 % og 3 % i forhold til samme periode sidste år.

Med en EBITA-margin på 32 % understreges en stærk operationel performance, til trods for betydelige investeringer i sikkerhed og digital infrastruktur.

3.000 nye mobilkunder til Telenor i Q1 2025

Mobilkundebasen voksede med 3.000 nye brugere og lander på 1.699.000. Fremgangen er særligt drevet af erhvervssegmentet, høj interesse for 5G og streamingproduktet CBB MIX.

Hertil kommer lanceringen af sikkerhedsløsningen “Telenor Tryghedspakken”, som allerede i kvartalet har afværget 31 millioner forsøg på cyberangreb.

Fokus på digitale værdiskabende løsninger

Administrerende direktør Lars Thomsen fremhæver, at Telenors fokus på kundeoplevelser og langsigtet værdi skaber grundlaget for selskabets fremtidige satsninger.

Den nye strategi, lanceret i starten af 2025, sætter en tydelig retning med fokus på 5G, SMV-segmentet og digitale værdiskabende løsninger.

Strategien skal sikre differentiering i et konkurrencepræget marked og danne fundament for bæredygtig vækst.