Brands: Microsoft overhaler Coca-Cola mens Apple dominerer
De store tech-virksomheder buldrer frem i folks bevidsthed – og det gøre dem væredifulde som brands. Hos analyseinstituttet Interbrands seneste opgørelse, er det de tre teknologiganter Apple, Google og Microsoft der kan kalde sig for klodens mest værdifulde brands.
Se også: Apple iPhone X – Smartphonen som et statussymbol
Som sidste år er det Apple og Google der regerer i toppen på en henholdsvis først og andenplads, men Microsoft er nu med på podiet efter at have puffet Coca-Cola ned på en global fjerdeplads.
Apple er størst med en ‘brand’-værdi på 184 mia. dollars, mens Googles og Microsofts brands hver i især er 141 og 80 mia. dollars værd.
Se hele Interbrands top 100 liste over brands her.

Teknologivirksomheder stormer frem
På Interbrands top 100 liste er det især tech-baserede virksomheder der stormer frem. Bland de tre mest vækstende brands optræder udelukkende IT-baserede virksomheder: Adobe, Amazon og Facebook. De tegner sig for en vækst på henholdsvis 19, 29 og 48 procent. Den kinesiske mobilproducent Huawei gør også en god figur, ved at øge sin brand-værdi med 14 procent siden sidste år.
Listen tæller tre nye brands i top 100: Netflix (78.), Salesforce (84.) og Ferrari (88.).