Boxer kæmper også mod DR
Boxer er sat i verden for at skabe konkurrence på markedet for TV-signaler herhjemme. Altså konkurrere med kabel-tv, satellit og bredbånd.
God sund konkurrence skaber bedre udbud, bedre vilkår eller bedre priser, eller en kombination af de tre.
Men dengang det blev besluttet at udbyde konsessionen på kommercielt digitalt tv herhjemme, var det næppe meningen, at DR også skulle blive en slags konkurrent til Boxer.
Men sådan er det blevet, efter at DR nu har en vifte af kanaler, som er gratis på DTT nettet.
Viften af kanaler med DR 1, DR2, DR Update, DR Ramasjang, DR K og DR HD, gør at mange husstande, som måske kunne være lokket over på Boxer, istedet nøjes med de gratis tilbud som – i hvert fald indtil videre – også omfatter TV 2.
Boxer er enig i den betragtning.
“Vi har ikke rigtig beskæftiget os med, hvor populære DR’s kanaler kunne blive. Men det er klart, at et alt for stærkt free-to-air udbud er problematisk i forhold til Boxers muligheder for at konvertere free-to-air kunder til betalings-tv kunder,” siger Boxer direktør Steen Ulf Jensen til Mediawatch.
Boxer ligger under det det forventede antal abonnenter, men vil ikke fortælle, hvor meget under.