Motorola og Euroleague Basketball går sammen om at inspirere unge gennem sport og teknologi
For andet år i træk går Motorola og Euroleague Basketball sammen om at fremme inklusion, kreativitet og sunde vaner blandt sårbare børn i hele Europa.
Initiativet, der går under navnet Bouncing for Good, vender tilbage i november efter en succesfuld debut, der nåede ud til mere end 500 børn i sin første sæson.
Se også: Hvilke tech-produkter har Motorola?
Sport og tech skal udvikle børn og unge
Bouncing for Good er udviklet under Euroleagues One Team-program og kombinerer basketballens fællesskabsånd med Motorolas teknologi for at hjælpe unge med at lære og skabe kontakter i sikre, inkluderende rum.
I år udvides programmet til flere byer og klubber, startende med Kralj Aleksandar I-skolen i Beograd, hvor spillere fra både Crvena Zvezda og Partizan vil deltage.
Hvert arrangement kombinerer workshops i klasseværelset med basketballsessioner, hvor der bruges spil, kreative udfordringer og digitale værktøjer til at lære værdier som teamwork, respekt og udholdenhed.
Børn i alderen 8 til 12 år vil designe deres egne ”Perfect Ball”-vægmalerier, som senere bliver omdannet til ægte, håndmalede basketballs, der afsløres under EuroLeague-kampe for at ære de deltagende skoler.
Børn skal have mulighed for at drømme større
”Det handler om at skabe forbindelse, lære og give alle børn mulighed for at drømme større,” lyder det fra Daniela Idi, EMEA Marketing Director hos Motorola.
Euroleague Basketballs Chief Commercial Officer, Gawain Davies, tilføjer, at samarbejdet ”viser, hvordan sportens magt rækker langt ud over banen.”
Se også: Nyheder om teknologi