Allerede i 2021 kan AI forvandle mobilindustrien

Kunstig intelligens påvirker flere aspekter af vores daglige liv, end man måske lige tror: sundhedssektoren, uddannelse, underholdning, teknologi mv. Og der er ingen tvivl om, at AI kommer til vokse endnu mere i de kommende år.

Allerede i 2021 kan AI forvandle mobilindustrien

Især i mobilindustrien ser man en øget brug af ​​kunstig intelligens, og app-udviklere er ivrige efter at bruge teknologien til at udvikle applikationer.

I dag bruger mange apps en form for kunstig intelligens, som fx forbedrer den personaliserede oplevelse samt skaber bedre brugerindlevelse. Apps, der benytter AI, er gode til at imødekomme forbrugernes skiftende forventninger og behov. AI og maskinindlæring giver desuden udviklere mulighed for, at udvikle apps med interaktivitet af høj kvalitet, som kan analysere og organisere data samt opbygge brugeroplevelser i topklasse.

Læs også: Samsung lancerer tre robotter med AI til hjemmet

Fremtiden for apps med kunstig intelligens

Hvad sker der med den AI-drevede mobilapp-udvikling i 2021? Nogle af de ting vi især kan forvente os fra den kunstige intelligens i år, har vi listet her:

1. Forbedret app-brugeroplevelse

Inden for app-udvikling er det vigtigste aspekt at øge engagementet. AI-teknologien kan give brugeroplevelser af højere kvalitet ved, at bestemme brugeradfærdsmønstre og analysere brugeradfærd. Teknologien kan bruge data efter forskellige adfærdsmønstre og aspekter og dermed etablere indsigt, der er relevant.

2. Intensiveret cybersikkerhed

Den pludselige stigning i onlineaktivitet og hjemmekontorer har skabt mere lukrative muligheder for hackere. Udover at bruge antivirussoftware og VPN’er bør organisationer implementere flere sikkerhedskontroller – på den måde beskytter de både egne og kundernes data.

AI-udviklingen inden for mobilområdet har også gjort det muligt at vurdere cybersikkerhedstrusler hurtigere, samt at reagere på dem før de spredes.

3. Mere automatisering

Mange folk tror, at teknologien i sidste ende vil reducere menneskelig input og design, men faktisk kan teknologien hjælpe folk med at træffe bedre beslutninger.

De automatiserede apps og værktøjer, der er integreret med AI, vil kun erstatte de opgaver, der kan udføres og automatiseres uden menneskelig indblanding. En sådan opgave kunne blandt andet inkludere korttjeneste, der sikrer en optimal rute for at minimere brændstofforbruget.

4. Personlig brugerflade

UX-personaliseringen er en væsentlig part af de fleste apps, der får et højt brugerengagement. Brugerne forventer mere og mere, og ønsker at apps leverer en god oplevelse inden for brugervenlighed, kvalitetsfunktioner, brugergrænseflade og indhold.

5. Personlige svar

Til næste år vil de digitale assistenters evne til at give personlige svar øges markant. Allerede nu kan man spørge assistenterne om nyhederne, vejret eller oplysninger om et bestemt emne eller dagens kalender.

Da de digitale er en integreret del af smartphonen og har adgang til apps og andet, så kan du bede den om at afspille din yndlingssang, bestille mad eller sende en e-mail.

6. Video eller lydgenkendelse

Det bliver mere og mere populært at have mobilapps med en integreret chatbot, som for eksempel Apples Siri og Google Assistent. For de fleste udbydere handler AI-teknologien om, at strømline autentificering ved hjælp af ansigtsgenkendelse eller fingeraftryk, mens teknologien kun kan bruges til underholdningsformål.

Med 5G vil vi se tjenester med kunstig intelligens få et seriøst boost. Og dette kan ske allerede her i 2021.

Se også: Nyheder om kunstig intelligens

Det næste i sagen

Redaktionen følger op med den seneste udvikling i sagen. Daniel Søgaard Hald gik videre med sagen. 14/1/2021 publicerede redaktionen en artikel med temaet Første indtryk og test af Samsung Galaxy S21 UltraKlik her for fortsættelsen.. Seneste nyt om temaet kan du finde her.