Nu bliver BMW X1 en ren elbil – se dansk pris

Den mindste SUV fra BMW kommer nu i en ren elektrisk udgave. Læs om rækkevidde, ydeevne, udstyr, plads samt dansk pris på BMW iX1.

Nu bliver BMW X1 en ren elbil – se dansk pris

Med den tredje generation af BMW’s mindste serie af SUV’er, X1, introduceres nu en ren elektrisk model. I denne artikel kan du kigge nærmere på BMW iX1, læse om dens rækkevidde, opladning, ydeevne, plads, pris og meget mere.

Læs også: Elbil fra BMW overrasker i rækkevidde-test

Dansk pris på BMW iX1

Lad os starte med at få prisen på BMW iX1 ad vejen. Den rene elektriske variant, også kaldet BMW iX1 xDrive30, har fået en vejledende pris fra 459.500 kroner.

BMW iX1 får premiere herhjemme i november.

Se også: Test af elektriske biler

Rækkevidde og ydeevne

BMW iX1 xDrive30 er den første fuldelektriske kompakt-SUV fra BMW. Med en elmotor på både for- og bagakslen leverer den 313 hestekræfter og et maksimalt drejningsmoment på 494 Nm. Acceleration fra 0-100 km/t sker på 5,7 sekunder.

Den nye elbil er udstyret med femte generations eDrive-teknologi, der sikrer en effektiv opladningsteknologi og en rækkevidde på 413-438 kilometer. Den avancerede opladningssoftware er den samme som den, der findes i den kommende BMW i7. Det elektriske forbrug er på 17,3-18,4 kWh/100 km.

Plads og udstyr

Selvom BMW iX1 er en kompakt-SUV er der ganske god plads i den. Bagagerumskapaciteten er på 540 liter og kan øges til 1.600 liter med bagsæderne lagt ned.

Den nye model byder ligeledes på et bredt udvalg af automatiserede køre- og parkeringssystemer. Som standard kommer bilen blandt andet med kollisionsadvarsel ift. modkørende trafik ved venstresving og ved cyklister og fodgængere ved højresving samt Parking Assist med bakkamera og bakkeassistent.

iX3 har det nye BMW Curved Display med BMW Operating System 8, seneste BMW iDrive-teknologi og BMW Live Cockpit Plus. Den digitale skærm består af et 10,25 tommer informationsdisplay og et 10,7 tommer kontroldisplay.

Produceres i Tyskland

De nye BMW X1 produceres på BMW fabrikken i Regensburg i Tyskland, hvor den fleksible produktion sikrer, at modeller med både forbrændingsmotor, som plug-in-hybrid og fuldelektriske versioner ruller af samme samlebånd.

Se også: Seneste nyt om elbiler