Tesla, Lucid og Porsches EV-biler tager kampen op i dragrace

Her har du muligheden for at se, hvordan tre af de EV-køretøjer, der kan prale af flest kræfter under motorhjelmen, klarer sig mod hinanden.

Vi lægger hårdt ud her en mandag morgen med dragrace-nyhed. DragTimes har nemlig fulgt op på deres tidligere dyst mellem Lucid og Tesla med endnu et løb, denne gang mellem Tesla Model S Plaid, Lucid Air Dream Edition og Porsche Taycan Turbo S. Som man kan se i videoen fra løbet, handler det ikke kun om hestekræfter. Resultatet fortæller heller ikke hele historien bag.

Det er måske ikke så overraskende, at Model S Plaid løb af med sejren. Teslas bedste sedan vandt alle tre løb med en komfortabel længde til nummer to, Lucid Air, og treeren, Taycan.

Lucid Air mangler Launch Mode

Lucid Air-bilen har flest hestekræfter af de tre, men den er også en del tungere, så det kræver mere at få den til at rulle. Taycan-bilen havde ikke en chance med sine 750 hestekræfter og største vægt af de tre.

Det handlede dog ikke bare om antal hestekræfter i forhold til vægt. Air-modellens præstation kan faktisk være mere imponerende, end den umiddelbart ser ud, for den har ikke launch mode.

Launch mode er et avanceret køreassistentsystem (ADAS), der findes i sportsvogne og andre præstationsorienterede køretøjer, og som hjælper med at sikre ekstremt hurtig acceleration.

Se også: Forstå selvkørende teknologier

Taycan blandt de bedst ydende elbiler

Mange entusiaster vil også hævde, at et dragrace ikke er den eneste måde at måle en bils præstationsevne på.

Det er ingen hemmelighed, at Taycan-bilen er en af de biler i sin klasse, der præsterer bedst, og den kan være det rette valg, hvis man oftere befinder sig på mindre, krogede veje end lange, lige strækninger.

Se også: Test af elbiler