Greentel fylder 10 år – se selskabets tiltag de næste 10 år

Greentel har formået at stå på helt egne ben de sidste 10 år og skille ud på en række punkter - billige abonnementer og grøn profil er kernen i selskabet.

Greentel fylder 10 år – se selskabets tiltag de næste 10 år

I løbet af de ti år, som Greentel har været på det danske telemarked, har selskabet rundet næsten 80.000 kunder. Derudover er det også blevet til i alt fire gazellepriser, den seneste i år 2022 samt adskillige priser for bedste abonnement.

I dag er selskabet mere end blot et teleselskab, de har nemlig også stort fokus på at være med til at gøre verden lidt grønnere.

De kombinerer nemlig billig telefoni med grønne tiltag og arbejder i dag sammen med Randers Regnskov, Race For Oceans, Strandet og Green Kayak om at gøre havene omkring Danmark renere – blandt har de været med til at arrangere indsamling af 9 tons havplast.

Samtidig har de også opkøbt 65 hektar regnskov til fredning i Ecuador.

Se også: Sammenlign priser på abonnementer hos Greentel

Ejes ikke af en af de store netværksoperatører

Greentel skiller sig derudover ud ved at være en MVNO’er, altså et teleselskab uden eget netværk, der lejer sig ind på enten TDC’ netværk, Telia og Telenors fællesnetværk eller 3’s netværk, der ikke er ejet af en af de store netværksoperatører.

’”Greentel startede egentlig som et grønt mobilselskab, hvor den daværende ejer investerede i Vestas-aktier og opkøbte CO2-kvoter”, fortæller Ida Mdarie Tarp, medejer i Greentel.

”Da vi overtog selskabet i 2012, koncentrerede vi os om al få styr på forretningen og få hjemmesiden til at fungere. I 2019. da vi havde fået forretningen til at køre godt efter en årrække med fokus på priser, besluttede vi os for, at vi ville tilbage til den grønne profil”, uddyber hun.

Se også: For og imod at være kunde hos Greentel

Driver Greentel som et selskab de selv vil være kunde i

Jesper Andersen er dog bevidst om, at prisen er vigtig for for kunderne og supplerer med, at der i løbet af årene aldrig har været prisstigninger for Greentels kunder.

“Vi driver Greentel som et mobilselskab. hvor vi selv har lyst til at være kunde”, forklarer Jesper Andersen. “Det er en af årsagerne til vores vækst, man ved, hvad man har hos Greentel”

”Jeg tror, at netop fordi vi laver alt selv, og der er så kort vej fra ide til handling, giver det os en fordel i markedet’ slutter Line Tarp, medejer i Greentel.

Se også: Teleselskaber med størst kundetilfredshed

Fokus på grønne projekter, erhverv, udlandstelefoni og IoT med SIM-kort

Spørgsmålet er så, hvad der skal ske de næste ti år hos Greentel? Det er naturligvis svært at spå så langt ud i fremtiden, men Ida Marie Tarp giver alligevel et bud her.

“Greentel vil fortsat arbejde på at være et grønt og billigt mobilselskab. Vores grønne projekter vil vi løbende udvikle, når vi støder på nye ildsjæle, der har de rigtige projekter, der rammer ind i Greentels grønne hjerter.

Vi har blandt andet planer om nye løsninger til små erhvervsdrivende, så vi kan blive et attraktivt teleselskab for den kundegruppe. Det skal være nemt og billigt at ringe til sin familie og venner i udlandet, og derfor arbejder vi på løsninger med billig udlandstelefoni til vores kunder. Udrulningen af 5G og forbedringen af netværket, har også vores fokus, der skal være godt signal uanset, hvor man bor i Danmark.

Der kommer efterhånden simkort i mere og mere udstyr, så det kan fjernstyres, og det åbner op for nye markeder og muligheder, hvor vi ser et stort potentiale. Fremtiden hos Greentel bliver spændende med masser af nye projekter, der giver værdi og er besparende for både privat- og erhvervskunder, samt stort fokus på vores grønne mission”.