Skal man købe Huawei P40 Pro? Fordele og ulemper (video)

Hvor god en telefon er den nye Huawei P40 Pro og skal man købe den? Se vores test med fordele, ulemper og pris på den nye telefon (video).

En telefon, som mange har set meget frem til, er den nye Huawei P40 Pro, der netop er blevet lanceret og som kan forudbestilles i Danmark nu. Årsagen til, at mange har set frem til telefonen er, at vi aldrig fik Mate 30-serien at se herhjemme på grund af de sanktioner, som Huawei er ramt af fra amerikansk side.

P40-serien og dermed også P40 Pro er også påvirket af de amerikanske sanktioner, hvilket betyder, at den ikke har Googles tjenester installeret og heller ikke giver adgang til apps og spil i Google Play Store. Spørgsmålet er så, om den er værd at købe. Se vores grundige test af Huawei P40 Pro på video herunder med grundig gennemgang af telefonen og bliv klogere på, om den er værd at bruge de cirka 8.000 kroner, som den koster, på.

Vi kommer blandt andet omkring telefonens design, vi ser nærmere på kameraet (der er af aller højeste kvalitet kan vi godt afsløre), vi fælder dom over batteritiden og hvor hurtigt den kan lade op. Skærmen er også en vigtig del af en mobil i dag og den giver vi også vores besyv omkring og så kommer vi naturligvis også omkring brugerflade og hvordan det på virker brugeroplevelsen af telefonen, når den ikke tilbyder adgang til Play Stores mange apps og spil og heller ikke kan bruges med Googles tjenester som vi forventer.

Se også, hvilke tre alternativer vi tipper til, hvis man er på udkig efter en ny mobil men ikke vil bruge sine penge på P40 Pro.

P40 Pro kan som sagt forudbestilles hos de danske teleselskaber fra og med nu og det rigtige salg starter den 6. april. Find og sammenlign priser på Huawei P40 Pro.

Se også: Test af Huawei telefoner