Rapport: her er det mest irriterende ved vores mobiler

Entydigt resultat i ny Huawei-undersøgelse: det er især batteriet der frustrerer, når mobilen driller.

Rapport: her er det mest irriterende ved vores mobiler

Er der noget der kan få de danske mobilbrugere op i det røde felt, så er det når mobilbatteriet sætter ud og skærmen går i sort.

Det står at læse i en ny tilfredshedsundersøgelse hos de danskernes mobilbrugere foretaget af Huawei Danmark.

Her fremgår det, at næsten fire ud af danskere fremhæver en kort driftstid som det ved deres mobil, som de er mest utilfredse med.

”Uanset om man er 18 eller 72 år, så er det batterilevetiden, som danskerne er mest utilfredse med, når snakken falder på deres smartphones. Det er naturligt, at det er en kilde til stor frustration, når vores undersøgelse samtidig peger på, at danskerne har svært ved at undvære deres mobiler i hverdagen,” siger Marie Dam Feldborg, Senior Marketing Manager hos Huawei.

Se også:  Billig batteriudskiftning kan gå ud over salget af iPhones

Mange er afhængige af stikkontakten

Hos hver fjerde af de adspurgte, er mobilens korte driftstid så kritisk, at det bliver til flere pitstops ved en stikkontakt i løbet af en dag. Særligt de unge brugere mellem 18 og 35 år oplever problemet, hvor 39 pct. oplever at de må tanke op flere gange i døgnet.

”Vi ved, at de unge bruger deres smartphone mere end for eksempel deres forældre gør. De er mere aktive på de sociale medier, og de tjekker deres smartphone meget mere. Derfor er det heller ikke overraskende, at de unge må oplade deres mobiler oftere, når batterilevetiden på deres mobiler ikke kan følge med forbruget,” siger Marie Dam Feldborg.

Huawei påpeger i samme pressemeddelelse, hvordan netop driftstiden er adresseret i toptelefoner som Huawei Mate 10 Pro og dennes kæmpemæssige batteri på 4.000 mAh. Selskabets SuperCharge-teknologi fremhæves også som en kur mod de lange ladeseancer ved stikkontakten.

Læs også:  Huawei Mate 10 Pro – masser af kvaliteter [TEST]

Pladsmangel og sløvhed opleves også

På en fjern anden og tredjeplads fremhæves manglende plads og hastighed på mobilen som værende de egenskaber der driller mest. Her svarer henholdsvis 12 og 6 procent af undersøgelsens deltagere, at det er det, de er mest utilfredse med i deres smartphone.

Undersøgelsens data er indsamlet af Epinions Danmarkspanel og udarbejdet ud fra 1.002 webintervies blandt danskere i alderen 18 til 75 år. Du kan læse den fulde rapport fra undersøgelsen her.

Se også:  Analytiker: Samtlige iPhones får større batterier i 2018

Sagens videre forløb

Her følger vi op med den seneste udvikling. mobilsiden kunne ikke slippe historien. 9/1/2018 fulgte redaktionen op med historien om Blodrødt HTC-regnskab: ringeste omsætning i 13 år – Læs fortsættelsen her. Tjek de seneste nyheder om temaet her.