Test, anmeldelse og pris på Polestar 2 (2024)

Den nye Polestar 2 er forbedret på mange vigtige områder, men den er også blevet dyrere. Er den de ekstra penge værd? Test af Polestar 2 2024.

Test, anmeldelse og pris på Polestar 2 (2024)

Med et skønt sportsligt design, længere rækkevidde, hurtigere opladning, større bæredygtighed og ny pris er Polestar 2 tilbage. Hvordan er den nye 2024-model af Polestar 2? Læs med i denne test.

Se også: Se alle elbiler fra Polestar

Polestar har netop fået gang i leveringerne af den nye Polestar 2 MY23 til de første kunder. Den nye model hedder offcielt Polestar 2 MY24, men vi kalder den Polestar 2 2024 for lethedens skyld.

Polestar 2024 har fået opgraderinger på nogle af de vigtigste paramtre for elbiler, heriblandt på rækkevidde, hvor den nye kører helt op til 21,3 procent længere. Indvendigt er der dog intet nyt – men det var nu heller ikke så ringe i forvejen.

I samme omgang er Polestar 2 dog blevet dyrere. Basismodellen af Polestar 2 koster nu fra 390.000 kroner, hvor 2023-modellen startede ved 349.000 kroner.

Er den nye model de ekstra 41.000 kroner værd? Er Polestar 2 den bedste i prisklassen? Læs bedømmelsen af Polestar 2 2024 samt hvad er der godt og hvad der kunne være bedre.

Konklusion test af Polestar 2 (2024)

2024-modellen af Polestar 2 gør det – som forventet – rigtig godt i vores test. Den ender med en samlet score på 80 ud af 100 point, hvilket belønner den med bedømmelsen “Virkelig god”.

Blandt sedaner i mellemklassen klarer Polestar 2 sig derfor flot. Her placerer den sig som den 4. bedste sedan.

Når det gælder kvalitet versus pris klarer den nye Polestar 2 sig også godt. Generelt får man god kvalitet for pengene i Polestar 2. Læs mere om vores kvalitet/pris-ratio her.

Polestar 2 er dertil også en sikker bil. Den scorer 5 ud af 5 stjerner hos Euro NCAP i crash- og sikkerhedstest.

Se også: Varianter, priser og specifikationer på Polestar 2 (2024)

Se flere billeder af Polestar 2

Det gode ved Polestar 2 (2024)

Lad os lægge ud med designet, hvor Polestar virkelig har gjort det godt med Polestar 2 (faktisk er det et Volvo-design, men det glemmer vi i denne omgang). Det samme gælder byggekvaliteten, der også imponerer.

Når det gælder design af kabine og cockpit har Polestar også gjort det rigtig godt. Designet er flot og kvaliteten god. Der er desuden en dejlig kombination af fysiske knapper og stor infotainmementskærm.

Man finder også en god komfort i den. Sæderne er lækre og giver god støtte. Bagsædet er ikke det største, men der er udmærket plads til ben og hoveder til de fleste.

Bagagerummet på 405 liter er ikke det største, men tilfredsstillende og har en stor åbning.

Man finder præcis de samme skærme og software i den nye Polestar 2, som der sad i den gamle. Her er intet nyt. Dog fungerer Android Automotive rigtig godt og er meget brugervenligt, og dertil understøttes Apple CarPlay.

Den nye Polestar 2 har en baghjulstræk eller firehjulstræk, alt efter hvilken variant man vælger. Den nuværende P2 kører godt, men den nye er endnu bedre, stærkere og mere afbalanceret. Sætter du pris på en sporty køreoplevelse, så er Polestar 2 et rigtig godt valg af elbil. 0-100 km/t på ned til 4,2 sekunder? Ja tak.

Hvad med rækkevidden? Med op til 655 kilometer har den nye P2 en meget flot rækkevidde. DC-opladning på enten 135 eller 205 kW er bestemt også godkendt. 10-80 procent tager ned til 28 minutter.

Se også: Prøvekør en Polestar 2

Dette kunne være bedre ved Polestar 2 (2024)

Der er meget godt at sige om Polestar 2 2024, men er der også noget dårligt? Ja, lidt plads til forbedring er der.

Vi har rost designet og kvaliteten, men Polestar 2s kabine er ikke helt så rummelig og lys som nogle andre elbiler tilbyder. Store personer vil nok følge kabinen er lidt klaustrofobisk.

Polestar 2 har en stiv undervogn og en sporty kørestil. Den kan for nogle føles for stiv, hvilket går ud over komforten – specielt for passagerer på bagsædet. Komforten er bedst på de mindste 19 tommer fælge.

Softwaren er god, men det er skuffende, at Polestar ikke har opdateret med hurtigere hardware. Nogle gange virker det nemlig en anelse for trægt for en bil, der koster over 400.000 kroner.

Til sidst er der prisen. Den nye Polestar 2 er 41.000 kroner dyrere end den gamle. Man får dog også en betydeligt længere rækkevidde (474 til 546 km) og lidt hurtigere opladning (fra 35 til 28 min fra 10-80%), på trods af at batteriet er identisk. Er det de ekstra penge værd? Det synes vi ikke helt.

Se også: Kommende elbiler i Danmark

Alternativer til Polestar 2 (2024)

Vi byder velkommen til 2024-modellen af Polestar 2 i Danmark, hvor den skal konkurrere mod elbiler som Tesla Model 3, XPeng P7, BMW i4 og Hyundai Ioniq 6.