På trods af COVID-19 får Telenor flere mobilkunder

Selvom Telenor måtte lukke 34 butikker på grund af COVID-19, så viser første resultatet af teleseskabets førte kvartal en stabil indtjening.

På trods af COVID-19 får Telenor flere mobilkunder

Coronavirussen har ramt de fleste virksomheder hårdt, og den har uden tvivl også påvirket Telenors første kvartal af 2020, som teleselskabet nu er klar med resultatet for.

Med den hærgende pandemi, og dermed 34 lukkede butikker og masser af hjemmearbejdende medarbejdere, så kom Danmarks andenstørste mobiloperatør ud af første kvartal i 2020 med en indtjening på 232 millioner kroner. En stabil indtjening sammenlignet med samme periode sidste år.

Se også: Mobilabonnementer på Telenors netværk

I perioden har Telenor hevet 5000 nye mobilkunder samt 1000 nye bredbåndskunder ind i butikken.

”Jeg er meget stolt af vores medarbejderes indsats, og hvor flot de har taklet omvæltningerne i forbindelse med COVID-19. Selvom 90% af vores medarbejdere har måtte arbejde hjemmefra og 2/3 af vores butikker har haft midlertidigt lukket grundet corona, så lykkes vi med at opretholde en høj produktivitet samtidig med at vi vækster kundebasen både på mobil og bredbånd. Vi har været hurtige til at omstille forretningen og dirigere vores salg over på andre kanaler, hvilket kun kan lade sig gøre, fordi vi de sidste fire år har arbejdet med at digitalisere vores forretning og har nogle virkelig dygtige og omstillingsparate medarbejdere,” siger Jesper Hansen, adm. direktør i Telenor Danmark.

Læs også: Telenor opnår 5G-hastigheder over 1Gb i Danmark

Mobilnetværket håndterede corona-presset

Coronavirrussen har lagt et stort pres på mobilnetværket. Mange danskere har arbejdet hjemmefra og der er blevet streamet som aldrig før. Selvom der var pres på netværket oplevede Telenor et stabilt netværk samt den højeste kundetilfredshed i tre år.

”Vores mobil- og internetløsninger er samfundskritiske, og det bliver særligt tydeligt i en svær tid som denne, hvor vi skal være sammen hver for sig. Men selv med en markant stigning i trafikken på vores mobilnetværk, så har vi haft rigeligt med kapacitet til at levere en stabil drift og gode forbindelser til vores kunder og give dem en god netværksoplevelse. Dét kvitterer kunderne med ved at udtrykke den højeste kundetilfredshed i tre år. Det er vi rigtig glade for, og vi fortsætter naturligvis med at investere i netværket og forbedre kunderejsen,” fortsætter Jesper Hansen.

I året 2019 mistede Telenor samlet 62.000 kunder, men har med nye tiltag, fx det nye MaxSpeed-bredbånd, billigere mobilabonnementer og det helt nye tiltag, hvor mobilkunder får gratis skærmreparation med i mobilabonnementet, fået vendt kurven.

Læs også: Telenor mistede 62.000 kunder i 2019

 

Det videre forløb om Telenor

Siden redaktionen kørte denne historie er der kommet nyt til sagen. Daniel Søgaard Hald gik videre med sagen. 27/4/2020 fulgte redaktionen op med en nyhedsartikel med fokus på Telenor giver gratis årligt skærmskifte i mobilabonnementer – Følg den videre udvikling her. Se også de seneste nyheder om emnet her.