Test, anmeldelse og pris på BYD Atto 3

Der er ikke mange elbiler, hvor man får så meget plads til prisen, som i BYD Atto 3. Men er Atto 3 en anbefalelsesværdig elbil? Få svaret i vores test.

Test, anmeldelse og pris på BYD Atto 3

Med et stort prisfald på op til 50.000 kroner er BYD Atto 3 en af de billigste elektrisk personbiler i Danmark – mere præcist den femtende billigste. Det er en attraktiv pris til en nydelig elbil, men er Atto 3 et godt køb? Læs videre og få svaret.

Se også: Alle elbiler fra BYD

BYDs Atto 3 imponerer hverken med dens rækkevidde, opladning eller udseende, men i kombination med prisen, er den svær at komme udenom.

Med en ny pris fra 284.995 kroner er der helt sikkert mange bilkøbere derude, der lige nu går med overvejelser om at BYD Atto 3 skal være familiens elektriske stridsvogn.

Er Atto 3 en god elbil? Er der plads nok til familie i den? Er rækkevidden god nok? Hvad er godt og hvad er skidt? Vi giver herunder vores bedømmelse af BYD Atto 3.

Konklusion test af BYD Atto 3

Alt i alt klarer BYD Atto 3 sig rigtig flot i vores test, hvor den får en samlet score på 78 ud af 100. Det betyder, at den ender med bedømmelsen “god”.

Når man sammenlign BYD Atto 3 med andre elektriske SUV’er i dens prisklassen (SUV’er under 300.000 kroner) klarer den sig også flot med en 2. plads.

Man får meget elbil for pengene i BYD Atto 3, hvor kvaliteten er virkelig god, kabinen er spændende og flot, og der er inkluderet et flot udvalg af udstyr. I vores Kvalitet/Pris Ratio får den bedømmelsen “Meget kvalitet til prisen”. Læs mere om Kvalitet/Pris Ratio.

I NCAP crash- og sikkerhedstest ender BYD Atto 3 med en score på 5 ud af 5, og får dermed topkarakter.

Se også: Varianter, priser og specifikationer på BYD Atto 3

Se flere billeder af BYD Atto 3

Det gode ved BYD Atto 3

Lad os da bare lægge ud med den indlysende fordel: Prisen. Med en pris fra 284.995 kroner får man virkelig meget elbil for pengene i Atto 3. For kun 15.000 kroner mere får man den fuldt udstyrede udgave.

Indvendigt er Atto 3 anderledes og vovet – og det er fedt, hvis du spørger os. Hvem gider sidde i en gråsort kedelig kabine? Kvaliteten er bestemt også i orden og de virker godt skruet sammen, og der er masser af udstyr inkluderet.

Køreoplevelsen er ganske udmærket. Atto 3 er ikke sporty og sjov, men byder på en rolig og komfortabel oplevelse.

På bagsædet er der fornuftigt med plads. Her kan sagtens være to autostole. Og også tre personer, hvis de ikke er for store. Det flade gulv hjælper på komforten for den midterste person.

Bagagerummet rummer 440 liter, hvilket er udmærket til en mindre med et eller to børn.

Den store 12,8 (Comfort) eller 15,4 (Design) tommer infotainmentskærm er af god kvalitet og softwaren er udmærket. Der understøttes både Apple CarPlay og Android Auto. Den understøtter OTA-opdateringer.

Sikkerheden er også i top, og Atto 3 scorer 5 ud af 5 stjerner hos Euro NCAP.

Se også: Prøvekør en BYD Atto 3

Dette kunne være bedre BYD Atto 3

Design er en relativ ting, men Atto 3 er ikke den flotteste bil på markedet. Den er dog heller ikke grim, men derimod nærmere lidt kedelig at se på.

Rækkevidden på de 420 kilometer er kun tilfredsstillende. De fleste vil fint kunne klare med sig med denne rækkevidde. Men udfordringen kan blive opladning, når man er på langtur med utålmodige børn. 80 kW DC-opladning, 10-80 % på 45 minutter, er langsommere end flere af konkurrenterne.

Førerskærmen er ikke af den bedste kvalitet, og fartpilot og fjernlysassistent var ikke de mest pålidelige vi har prøvet.

Der opleves ret meget vindstøj på motorvej.

Lydanlægget er ikke det bedste, og det spiller generelt under middel.

Se også: Kommende elbiler i Danmark

Alternativer til BYD Atto 3

Vi byder velkommen til BYD Atto 3 i Danmark, hvor den skal konkurrere mod elbiler som Jeep Avenger, Peugeot e-2008, Volvo EX30, MG4 Electric, Aiways U5, Skoda Enyaq iV og Hyundai Kona Electric.