Test, bedømmelse og pris på Renault Scenic Electric
Skal den nye Renault Scenic E-Tech Electric være familiens nye elbil? Læs om fordele, ulemper og den samlede bedømmelse af den her.
Se også: Alle elbiler fra Renault
Renault afslørede tilbage i september en ny generation af Scenic, som for første gang er 100 procent elektrisk. Den byder på et spændende nyt design, plads til familien, brugervenlig teknologi med Google ombord og en fornuftig pris.
Scenic E-tech Electric er en familievenlig crossover med 5 siddepladser, op til 620 kilometer rækkevidde og lynopladning med maksimal effekt på 150 kW. Den tager 0-100 km/t på ned til 8,4 sekunder og har et bagagerum på 545 liter.
Renault Scenic E-Tech Electric koster fra 309.990 kroner. Læs mere om priser på Renault Scenic E-Tech Electric her.
Er Renault Scenic Electric en god elbil til familien? Hvad er godt ved den og hvad er skidt? Det kan du snart læse meget mere om her.
Se også: Priser, pecifikationer og billeder af Renault Scenic Electric
Konklusion på test af Renault Scenic E-Tech Electric
Renault Scenic E-Tech Electric klarer sig imponerende godt i test. Den ender med en samlet score på 83 ud af 100. Det betyder, at den nye Scenic får den samlede bedømmelse “Virkelig god”.
Med den høje score placerer den nye Scenic sig derfor som en af de bedste elektriske familiebiler overhovedet. Blandt elbiler i mellemklassen placerer Scenic Electric sig som nummer fire og blandt SUV’er i prisklassen tager den en flot 3. plads.
Når det gælder design samt bygge- og materialekvalitet og udstyr gør Renault Scenic E-Tech Electric det rigtig godt. Alt i alt får man exceptionelt meget for pengene
i den elektriske Scenic. Læs mere om vores Kvalitet/Pris Ratio her.
Se også: Disse SUV’er og crossovere er bedst i test
Se flere billeder af Renault Scenic E-Tech Electric
Det gode ved Renault Scenic E-Tech Electric
Designet, byggekvaliteten og materialerne er rigtig god i Scenic E-Tech Electric. Ikke nok med det er der også tænkt meget over designet, hvor man finder en god kombination af fysiske knapper og infotainmentskærm.
Ligesom Megane får man en god og balanceret køreoplevelse i Scenic. Den er direkte og sporty, men bestemt stadig komfortabel og med en flot balanceret affjedring. Med 220 hestekræfter er der tilpas med ydeevne til rådighed, men den er heller ikke den hurtigste.
Kabinen er komfortabel, nydelig og moderne at se på. Der er god plads og det er et rart sted at være og Scenic er en meget enkel og praktisk bil.
Infotainmentsystemet er et af de bedste på markedet. Skærmen er af en god kvalitet, det er tilpas hurtigt og det er baseret på Android Automotive, hvorved man får adgang til masser af apps og Google Assistent.
Med en rækkevidde på op til 625 kilometer og lynopladning op til 150 kW gør Scenic det også godt i rækkevidde og opladning. 22 kW AC-opladning er dertil standard.
Se også: Se priser og leasingtilbud på elbiler
Dette kunne være bedre ved Renault Scenic E-Tech Electric
Scenic er som sagt en rummelig bil, hvor de 545 liter i bagagerummet er rigeligt til de fleste. Det store bagagerum har dog stjålet lidt benplads, som der godt kunne være lidt mere af.
Udformning på bagagerummet er langtfra perfekt. Læssekanten er høj og gør det for eksempel svært at få plads til et hundebur.
Med en lille bagrude er udsynet bagtil er ikke det bedste.
Der er 2 års fabriksgaranti på Renault Scenic Electric, hvilket ikke er imponerende. Her finder man for eksempel flere konkurrenter med 5, 6 eller helt op til 7 år.
Se også: Sammenlign, se priser og bestil prøvetur i elbil
Se også:
Elbiler Bedst i Test
Kommende elbiler i 2024, 2025 og 2026
De billigste elbiler i Danmark
Guide til billigste ladeboks for elbiler