Test og anmeldelse af BYD Dolphin

BYD Dolphin er en skøn lille elbil med mere plads, end man forventer, masser af udstyr, høj sikkerhed og lang rækkevidde. Læs test af BYD Dolphin.

Test og anmeldelse af BYD Dolphin

BYD Dolphin er en hatchback i bybilklassen og en lille familiebil, hvor der er fokus på komfort og masser af udstyr til en god pris. Dolphin koster fra 234.995 kroner.

Vi har haft den lille BYD Dolphin til test i en uge. Nedenfor kan du læse vores store og grundige test af den. Hvad er godt, og hvad er skidt? Velkommen til vores anmeldelse af BYD Dolphin.

Indholdsfortegnelse

  1. Introduktion
  2. Specifikationer
  3. Design og kvalitet
  4. Rækkevidde og opladning
  5. Infotainment, skærm, software og brugervenlighed
  6. Selvkørende egenskaber
  7. Køreoplevelse og ydelse
  8. Komfort
  9. Udstyrsniveau
  10. Bæredygtighed
  11. Sikkerhed
  12. Garanti og service
  13. Bedømmelse
  14. Konklusion
  15. Pris og leasing

Læs også: Sådan tester og bedømmer vi elbiler

Introduktion af BYD Dolphin

Er jagten gået ind på en lille elbil til en skarp pris? Så bør du tage et kig på Dolphin fra bilmærket BYD.

Ganske kort fortalt er BYD en kinesisk bilproducent, som er særlig succesfuld på elbilmarkedet. Faktisk slog de i sidste kvartal selveste Tesla med flest solgte elbiler.

BYD er altså ikke hvem som helst og har stor erfaring med at bygge elbiler. I Danmark tilbyder de allerede seks forskellige elbilmodeller, hvor Dolphin er den mindste og billigste.

Se også: Øvrige specifikationer på BYD Dolphin

BYD Dolphin er en nydelig fuldt ud elektrisk bybil og lille familiebil med 5 siddepladser. Det, der gør Dolphin til noget specielt, er rækkevidden, mængden af udstyr, pladsen på bagsæderne, den gode garanti og dens fine ydeevne.

Dolphin har på papiret meget imponerende specifikationer, hvis man tager prisen i betragtning. Den starter nemlig ved kun 234.995 kroner, hvor man endda får det store batteri med 427 kilometer rækkevidde og en næsten fuldt udstyret bil.

Men hvordan er BYD Dolphin i virkeligheden? Er den den bedste elbil i prisklassen? Efter at have kørt og brugt BYD Dolphin i en uge er her vores test, anmeldelse og samlede bedømmelse af den.

Specifikationer

BYD Dolphin
Yde­­evne 150 kW / 204 hk (FWD)
0-100 km/t på 7,0 sek­.
Top­has­tig­hed på 160 km/t
Bat­­te­­ri og ræk­­ke­­vid­­de (WLTP) 60,4 kWh
427 km
Op­­lad­­ning 3-faset 11 kW AC og 80 kW DC (10-80 % på 45 min.)
Sid­­de­­plads­­er 5 sid­de­plads­er, herunder 3 med ISOFIX
Ba­­ga­­ge­­rum Bagi 345/430 liter – kan udvides til 1.310 liter
Plat­­form BYD e-platform 3.0
In­­fo­­tain­­ment­sy­stem Android (uden Google-tjenester)
Euro NCAP-be­døm­me­lse 5/5 stjer­ner
Andet 6 år/150.000 km fa­briks­ga­ran­ti, 8 år/200.000 km ga­ran­ti på mi­ni­mum 70 pro­cent bat­te­ri­ka­pa­ci­tet
Pris Fra 234.995 kr.

Se også: Aktuelle priser, specifikationer og billeder af BYD Dolphin

Design og kvalitet

Vi tager hatten af for BYD, der har turdet give Dolphin et friskt design med spændende farvekombinationer og et anderledes interiør. Men hvordan er kvaliteten?

Set udvendigt fra er Dolphin en ganske nydelig elbil i et sporty design med to-farvet karosseri- og fælgdesign. Byggekvalitet og samlinger er generelt gode, men for- og bagdøre, bagklap og motorklap virker overraskende lette, hvilket ikke giver et indtryk af kvalitet.

Indvendigt ser Dolphin indbydende ud – især hvis man vælger det lyse interiør. Designet er moderne, enkelt og praktisk. Dertil er designet også meget anderledes – og nok ikke noget for alle, men vi sætter pris på det.

Der er tænkt over designet i Dolphin, hvor de fleste ting har en god placering og fungerer godt. Det gælder for eksempel gearvælger, kopholder, trådløs oplader og infotainmentskærm. Genvejsknapperne i midterkonsollen er dog ikke de mest ergonomiske.

Godt samlet, men kvaliteten er gennemsnitlig

Selve kvaliteten er dog ikke mere end gennemsnitlig. De anvendte materialer er primært hårdere plastik og kunstlæder. Det fungerer, men til prisen burde BYD have brugt mere varierende materialer i kabinen som stof eller aluminium, som ville give kabinen et bedre og lækrere indtryk. Dolphin er dog ganske godt skruet sammen.

Infotainmentskærmen er af OK kvalitet, men førerskærmen er dårlig med en ringe opløsning og farver. Det vender vi tilbage til senere.

Specielt imponerende er det, at Dolphin har et panoramaglastag, som man normalt ikke ser i denne prisklasse. Panoramaglastaget har dertil et motoriseret gardin.

Hvor den dyrere BYD Seal byder på et velspillende lydanlæg fra danske Dynaudio, får man en meget mere gennemsnitlig og kedelig lydoplevelse i Dolphin. Det er selvfølgelig for at kunne holde prisen nede, men det havde været lækkert med muligheden for at opgradere højtalere i bilen.

Alt i alt er materiale- og byggekvaliteten gennemsnitlig i Dolphin, men designet, praktikaliteten og panoramaglastaget giver den et nøk op ad vores bedømmelsesskala til “Over middel”.

BYD Dolphin til test hos Mobilsiden.dk

Se også: Alle billeder af BYD Dolphin

Rækkevidde og opladning

BYD Dolphin har en teoretisk rækkevidde efter WLTP-standarden på op til 427 kilometer. I sommerhalvåret svarer det til op til 337 kilometer, mens du kan forvente op til 320 kilometer om vinteren. Ligesom i alle andre elbiler afhænger den reelle rækkevidde med BYD Dolphin af mange ting, herunder vejrforhold, dæktype, antal passagerer, bagage, vejbanen, hastighed og kørestil.

Rækkevidden både imponerer og skuffer

En WLTP-rækkevidde på 427 km er rigtigt flot i basismodellen. Volkswagen ID.3 er den eneste bybil, hvis basisvariant overgår rækkevidden i BYD Dolphin, og BYD Dolphin overgår lige akkurat Cupra Borns rækkevidde på 424 km i basismodellen.

Bybilernes basismodeller har i gennemsnit kun omkring 324 km WLTP-rækkevidde, så her er Dolphin altså fremragende. Omvendt trækker det ned, at det slet ikke er muligt at købe sig til endnu længere rækkevidde i Dolphin. Varianten med 60,4 kWh batteri, som sælges her i Danmark, er nemlig det største batteri, man kan få.

Derfor kan du også finde længere rækkevidde i mange andre bybiler, hvis du er villig til at betale merprisen for et større batteri. Aktuelt topper Volkswagen ID.3 klassen med en rækkevidde på hele 560 km, og her kan BYD Dolphin altså ikke være med. Vi håber, at BYD en dag vil tilbyde Dolphin med et større batteri.

Langsom DC-opladning

BYD Dolphin trækker ikke nogen overskrifter, når det kommer til ladehastigheden. Så skulle det være for, hvor langsomt det går. Den understøtter nemlig kun en ladeeffekt på 80 kW, og en fuld opladning fra 10-80 procent tager derfor hele 45 minutter. Det er lige lovlig langsomt, når vi taler 2024. De aktuelle elektriske bybiler på det danske marked har en gennemsnitlig ladetid på ned til 31 minutter, så her skuffer Dolphin.

Til gengæld får du 11 kW AC-ladning med 3 faser. 3-faset opladning er for eksempel sparet væk i konkurrenten MG4 Nordic Edition, så det er trods alt godt at se. En fuld opladning fra 0-100 procent med AC-opladning tager 5 timer og 25 minutter.

Samlet set får du altså i Dolphin en gennemsnitlig rækkevidde og en dårlig ladetid sammenlignet med andre bybiler på markedet.

Se også: Alle elbiler i bybil-klassen i Danmark

BYD Dolphin har ikke den hurtigste opladning.

Se også: Alle billeder af BYD Dolphin

Infotainment, skærm, software og brugervenlighed

BYD Dolphin er en meget enkel bil, hvor de fleste efter kort tid vil føle sig hjemme, men der er både godt og dårligt at sige om brugervenligheden og infotainmentsystemet.

Responsiv Android-software

Indvendigt har vi at gøre med en 12,8 tommer flot, farverig og vældig responsiv infotainmentskærm med en fin skærmopløsning ved midterkonsollen.

Bag rattet sidder et lille 5 tommer førerdisplay, der desværre ikke er af samme høje kvalitet. Det er en pixeleret skærm med triste farver og en stor, grim sort ramme omkring. En mobiltelefon til 800 kroner har en skærm i højere kvalitet end førerskærmen i denne bil til knap en kvart million.

Ligesom BYD’s øvrige elbiler kan infotainmentskærmen i Dolphin roteres 90 grader – enten med et tryk nederst på skærmen eller på en knap til venstre på rattet. Det fungerer fint, men det er for dårligt, at Android Auto ikke virker, når skærmen er på højkant.

BYD bruger sin egenudviklede software, som er hurtigt, flydende og virkelig føles som at betjene en tablet. Og det er måske heller ikke så mærkeligt, for softwaren er baseret på Android. Godt nok i form af den ikke-biloptimerede open source-udgave af Android uden nogle Google-tjenester.

Dertil er det med stor sandsynlighed også en ældre Android-version, men dette oplyser BYD ikke.

Den store 12,8 tommer infotainmentskærm i BYD Dolphin.

Se også: Alle billeder af BYD Dolphin

Uraffineret og rodet brugeropevelse

Brugerfladen og brugeroplevelsen halter noget. Startskærmen består af tre, store runde cirkler med henholdsvis navigation, musik og DAB+, og ovenfor er en stor widget til aktivering af BYD-taleassistenten, som ikke forstår dansk. Her bør simpelthen være bedre udnyttelse af pladsen til flere (og smartere) funktioner. Et swipe til siden viser alle installerede appikoner, hvilket ville være en bedre startskærm.

Rundt omkring i softwaren er der desværre adskillige mangler. Lad os starte med navigationen. Godt nok fungerer rutevejledningen fint, og der er mange indstillingsmuligheder, men navigationsappen taler og forstår kun engelsk. Glem derfor alt om at indtale danske adresser og stednavne via BYD’s stemmeassistent.

Ønsker du at forvarme batteriet, når du navigerer til en ladestander, så er dette ganske enkelt ikke muligt. Du kan heller ikke angive en ladegrænse, hvis du kun ønsker batteriet opladt til 80 procent. Den QR-kode, som BYD’s smartphoneapp oplyser, at man skal åbne i bilens infotainmentsystem for at koble bil og app sammen, findes heller ikke.

Vi oplevede også lidt kvaler med lyssensoren og softwarens brug af lyst og mørkt tema. Den automatiske indstilling af lysstyrken er meget følsom, så der skal ikke meget til, før hele systemtemaet skifter fra lyst til mørkt, når man kører under en bro – for så at skifte tilbage til lyst tema. En kold og mørk morgen blev vi også nærmest blændet af et kridhvidt tastatur, selv om vi anvendte mørkt tema.

Infotainmentsystemet har også ufatteligt mange dårlige danske oversættelser, hvor man skal gætte sig frem til, hvad forskellige tekster og knapper betyder.

Til gengæld virker den trådløse tilslutning med Android Auto og Apple CarPlay lynhurtigt og fejlfrit hver eneste gang. Førerdisplayet er meget den samme historie, hvor ikonerne er nærmest som kastet tilfældigt rundt på skærmen. Her mangler i den grad noget elegance.

Infotainmentskærm og computerhardwaren fejler altså ingenting, men brugeroplevelsen og softwaren trænger virkelig til at blive finpudset. Og det er en god ting, for det kan heldigvis forbedres med softwareopdateringer med tiden.

Se også: Alle elektriske hatchbacks i Danmark

Selvkørende egenskaber

Vælg ikke BYD Dolphin, hvis du ønsker overbevisende selvkørende egenskaber. Den understøtter ganske vist adaptiv og “intelligent” fartpilot, vognbaneassistent og skiltegenkendelse samt en række andre assistentfunktioner.

I praksis skal du være ret opmærksom, når du lader Dolphin overtage kørslen, for der skal ikke meget til at slå dens førerassistentsystemer ud af kurs. Generelt har den svært ved at placere sig korrekt på vejbanen, og den nærmest slingrer fra side til side i vognbanen.

Til motorvejskørsel og landevej, hvor det kun går ligeud, kan du sagtens bruge førerassistentsystemerne uden de store problemer – medmindre du vil køre mere end 130 km/t, hvor du selv må overtage styringen med rattet.

Niveauer for automatisering af selvkørende biler 

Bilers selvkørende niveau er defineret i 2014 af standardiseringsorganet SAE International.

  • Niveau 0: Ingen automatisering
  • Niveau 1: Førerassistance – fartpilot, adaptiv fartpilot, parkeringsassistent, vejbaneassistent
  • Niveau 2: Delvis automatisering – bilen overtager styring, men fører skal være opmærksom og have hænder på rattet.
  • Niveau 3: Bilen overtager styringen, men føreren skal være i stand til at kunne overtage styringen.
  • Niveau 4: Høj grad af automatisering. Føreren må sove og forlade førersædet og i afgrænsede områder, hvor det er tilladt.
  • Niveau 5: Fuld automatisering. Kan køre helt uden menneskelig indgriben.

Men selv mindre udfordringer og sving på vejbanen resulterer ofte i, at man straks må overtage styringen for ikke at havne ude i vejkanten eller ramme en kantsten.

Vejskiltegenkendelsen er desuden ikke særlig træfsikker, så du kan på ingen måde stole blindt på, at den hastighedsgrænse, bilen har registreret, er den korrekte. Tværtimod fører de ofte forkert registrerede hastighedsgrænser til, at bilen fejlagtigt bipper højlydt og gentagne gange af dig, fordi den tror, du kører for hurtigt. Vi oplevede kort sagt mange situationer, hvor bilens automatiske systemer ikke føles trygge at bruge.

Bedre bliver det heller ikke af, at Dolphin har en utroligt irriterende ding-lyd fra førerassistentsystemerne. Du er altså bedre tjent ved bare selv at stå for al styring frem for at lade Dolphin prøve på at være hjælpsom.

Se også: De billigste elbiler på vejene i Danmark

Køreoplevelse og ydelse

BYD Dolphin har godt nok et sporty design, men det afspejles ikke i køreoplevelsen. Det betyder dog ikke, at Dolphin ikke er en udmærket bil at køre i.

Bag rattet forstår man hurtigt, at BYD har haft fokus på komfort frem for sport i Dolphin. Måske lidt for meget.

Man sidder godt bag rattet i Dolphin, der har komfortable og støttende forsæder med elektronisk justering og varme. Det er let at opnå en god siddestilling, hvor man samtidig kan se den lille digitale skærm bag rattet.

Fra førersædet er der tænkt over placeringen på de vigtigste knapper, infotainmentskærm, opbevaring, trådløs opladning af mobil og kopholdere, som alle er lette at nå og fungerer godt.

Den lille elbil har en fin ydeevne. Motoren yder 150 kW (204 hk) og har et drejningsmoment på 310 Nm. Det giver den en acceleration fra 0-100 km/t på 7 sekunder og en tophastighed på 160 km/t.

Dolphin indbyder til rolig kørsel

Men man mærker hurtigt, at Dolphin ikke er ønsker at blive håndteret for hårdhændet. I stedet vil Dolphin hellere indbyde til en behagelig og komfortabel køreoplevelse. Det er lykkedes dem godt, men det kunne være afstemt bedre.

Støjniveauet bliver højt i kabinen, når man tager en tur på motorvejen i Dolphin, hvor der opleves i hel del vind- og vejstøj. Derimod er der acceptabelt stille i kabinen, når man bare triller rundt i byen.

Affjedringen er ekstremt blød og styringen let, hvilket egentlig fungerer fint for den lille bil, der er meget let af manøvrere rundt i byens smalle gader. Den virker også ganske stabil på landevej og motorvej, når bare man holder hastigheden nede.

Vi havde foretrukket, at undervognen var en anelse stivere, styringen mere direkte, og at den også havde været baghjulstrukket. Det havde i kombination med den fine ydeevne givet en langt mere interessant, levende og alsidig køreoplevelse, hvor den bedre ville kunne matche MG4 Electric, der virkelig har ramt plet her. Derfor er den samlede køreoplevelse i Dolphin kun over middel.

Se også: Prøvekør og test selv en BYD Dolphin

Se også: Alle billeder af BYD Dolphin

Komfort

En køretur i Dolphin er behagelig og komfortabel – i hvert når man kører langsomt, og når man overholder hastighedsgrænsen. Der opstår nemlig en hel del vind- og vejstøj, når man runder de 90 km/t. Og kører man blot 1 km/t for hurtigt, så bipper Dolphin med en irriterende gentagende lyd. Her kunne BYD med fordel have valgt en mere behagelig advarselslyd.

Derudover er lydsystemet ikke specielt imponerende i Dolphin. På den anden side er det alligevel svært at høre detaljerne i musikken, når den på motorvej overdøves af det høje støjniveau i bilen.

Overraskende meget plads

Der er dog også masser af positivt at sige om komforten i Dolphin. BYD Dolphin overrasker nemlig positivt, når man sætter sig ind på et af bagsæderne. Der er langt mere plads, end man forventer.

Dolphin er en af de mindste elbiler på markedet. På magisk vis har BYD dog formået at gøre kabinen overraskende stor. Det betyder, at der er virkelig god plads til dem, der skal sidde på bagsædet.

Dertil er det skønt med panoramaglastaget, der giver lys og får det til virke mere rummeligt og indbydende for dem på bagsædet.

Der er nemlig rigtig god benplads og rigeligt højt til loftet. Bagsæderne er samtidig tilfredsstillende komfortable, og der er gode opbevaringsmuligheder og hele fire USB-C-porte til opladning af enheder (to foran og to bagi).

Dolphin er bygget på en ren elbilplatform, og byder derfor på et helt fladt gulv. Du skal dog ikke forvente, at der er plads til tre voksne personer på bagsædet, for den er ikke en ret bred bil. Men der vil til gengæld være mere plads til opbevaring.

Bagagerummet kunne være større

Og det kan man godt få brug, for der er ikke ret meget plads i bagagerummet. Dolphin byder på 345 liter i bagagerummet, der dog kan udvides lidt. Under bunden i bagagerummet finder man yderligere 85 liter. Lægger man bagsæderne ned, er der 1.310 liter i alt.

Til sammenligning får man 363 liter i MG4 Electric og 543 liter i Volkswagen ID.3.

Desværre er der ikke et frunk i BYD Dolphin.

Komforten i BYD Dolphin er i det hele god og over gennemsnittet, men den kunne ganske let forbedres på enkelte områder.

Se også: Disse elektriske bybiler er bedst i test

Se også: Alle billeder af BYD Dolphin

Udstyrsniveau

BYD Dolphin er uovertruffen i sin prisklasse, når det kommer til udstyr. Her er usædvanligt meget udstyr taget bilens meget lave pris i betragtning.

Af indvendigt udstyr finder du elektrisk justerbar førersæde (6-vejs) og passagersæde (4-vejs), varme i forsæder, varmepumpe, tre ISOFIX, fem airbags, 360 graders kamera, fire USB-C-porte, 1-zonet klimaanlæg, 5″ førerdisplay, 12,8″ rotérbar infotainmentskærm, vehicle-to-load (3,3 kW), nøglefri adgang, NFC-adgangskort, lydsystem med seks højtalere, BYD-taleassistent (som dog ikke forstår dansk), Android Auto, Apple CarPlay og 4G-opkobling med en smartphoneapp.

Af udvendigt standardudstyr finder man 17″ letmetalfælge, LED-lygter og el-sidespejle.

Alle førerassistentsystemer er standardudstyr. Her får du blandt andet adaptiv fartpilot og intelligent fartpilot, blindvinkelassistent, vognbaneassistent, skiltegenkendelse og fjernlysassistent.

Til den pris kan man ikke bede om mere. Det skulle da lige være en parkeringsassistent, men det er næsten for meget at forlange i en lille bil, hvor man sjældent vil få problemer med at finde plads i en parkeringsbås.

Ekstraudstyr

Listen over ekstraudstyr er relativt lille. I Design-varianten, som koster 15.000 kroner ekstra, får du metallak, panoramaglastag med elektrisk solskærm, mørktonede bagruder, trådløs opladning af smartphone og V2L-adapter. Comfort-udgaven er så veludstyret, at vi snildt kunne nøjes med denne og spare de 15.000 kroner.

Bæredygtighed

Kigger vi isoleret set på drivmiddelteknologien, er BYD Dolphin en grønnere bil end mange andre, da elbilteknologien over hele bilens levetid er mindre CO2-belastende end en fossilbil. Men alligevel er BYD Dolphin nok ikke den bil, du skal vælge, hvis klimakampen står dit hjerte nært.

Først og fremmest er bilen produceret i Kina, og det betyder, at bilen skal sejles mange tusinde kilometer til Danmark fra fabrikken. Måske derfor har BYD for nylig annonceret, at producenten vil opføre en fabrik Ungarn. Den udvikling kan vi kun hilse velkommen.

En af de eksisterende fabrikker i Changsha, hvor BYD Dolphin produceres, har nemlig været ramt af en stor miljøskandale i 2022. Ifølge en rapport oplevede beboere, særligt børn, nær fabrikken i Changsha symptomer som hyppig næseblod, svimmelhed, kvalme og kronisk hoste. Det fik BYD til at lukke fabrikken ned for at rette op på problemerne. Siden da har der ikke været meldinger om problemer på fabrikken, men det er alarmerende, at sådanne forhold kan opstå.

BYD Dolphin bruger et LFP Blade-batteri fra BYD’s datterselskab FinDream. Det har den store fordel, at der ikke anvendes nikkel og kobolt – grundstoffer, der er forbundet med mange udfordringer i udvindingen. Interiøret er desuden fyldt med syntetiske materialer – dog nok nærmere af prismæssige frem for ideologiske årsager.

Vi håber, at BYD Dolphin i en overskuelig fremtid bliver produceret i Europa, hvor forholdene må formodes at være bedre – og CO2-belastningen er markant mindre.

Sikkerhed

BYD Dolphin er ganske vist en billig elbil, men det betyder ikke, at den ikke er sikker. Vi har nemlig Euro NCAPs ord for, at BYD Dolphin er en meget sikker elbil at køre i.

Euro NCAP har gennemført en crashtest af BYD Dolphin og giver den lille bybil topkarakter i form af 5 ud af 5 stjerner. Voksne passagerers sikkerhed er vurderet til 89 %, børns sikkerhed 87 %, bløde trafikanters sikkerhed 85 % og køreassistentfunktioner 79 %.

Alt i alt kan du trygt vælge BYD Dolphin, hvis du vægter sikkerhed højt. Med en topkarakter er Dolphin kort sagt uovertruffen på sikkerhed.

Læs også: Disse 10 elbiler scorer bedst i sikkerhedstest

Garanti og service

Mange bilproducenter nøjes med at tilbyde en fabriksgaranti på to år. Det gør BYD ikke. Med BYD Dolphin får du en fabriksgaranti, der gælder i hele seks år eller 200.000 km, alt efter hvad der kommer først.

Det kan kun ganske få bilproducenter som Kia og MG matche – men BYD er tæt på at være markedsledende på denne front.

Når det gælder batteri, finder du en standard batterigaranti på 8 år eller 160.000 km, alt efter hvad der kommer først.

BYD tilbyder desuden 24 måneders vejhjælp i Danmark. Det er dog ikke noget, som producenten skilter stort med.

Der er inkluderet 1,5 GB data (inkl. 500 GB til opdateringer) per måned i de første to år fra første registreringsdato. BYD-appen er gratis at bruge de første 10 år.

Med BYD Dolphin får du en fremragende garantiordning, som er blandt markedets bedste.

Vores bedømmelse af BYD Dolphin

Samlet bedømmelse: 77 ud af 100 (god)

Læs mere om de 10 kvalitetsparametre her.

Design og kvalitet 6/10
Rækkevidde og opladning 5/10
Infotainment, skærm, software og brugervenlighed 7/10
Selvkørende egenskaber 5/10
Køreoplevelse og ydelse 6/10
Komfort 6/10
Udstyrsniveau 10/10
Bæredygtighed 3/10
Sikkerhed 10/10
Garanti og service 9/10
Samlet bedømmelse 77/100*

*Der er givet 10 ekstra point til den samlede bedømmelse, da BYD Dolphin giver exceptionelt meget kvalitet for pengene. Læs mere om vores vurdering af kvalitet i forhold til pris her.

Konklusion på test af BYD Dolphin

Kan BYD Dolphin anbefales? Leder du efter en lille elbil, der er god til byen med god rækkevidde, masser af udstyr, høj sikkerhed og en god garanti til en ekstremt skarp pris, er svaret et rungende ja.

Man får nemlig exceptionelt meget kvalitet for pengene i Dolphin. Der er selvfølgelig ting ved BYD Dolphin, som kunne være bedre. Opladningen kunne med fordel være hurtigere, kvaliteten af materialerne i kabinen højere, der kunne være mindre støj ved kørsel på motorvej, lydsystemet bedre og køreoplevelsen kunne være mere interessant.

Men med det sagt, er der ikke noget af dette, der gør, at vi ikke kan anbefale en Dolphin. BYD Dolphin er alt i alt en god, lille elbil.

BYD Dolphin lander i vores test på 77 ud af 100.

Se også: Nyheder og test af elbiler

Pris på og leasing af BYD Dolphin

BYD Dolphin kan købes i to varianter, hvor kun udstyret er til forskel:

  • Comfort til 234.995 kroner
  • Design til 249.995 kroner

BYD Dolphin kan også leases

BYD Dolphin kan også leases. Herunder kan du se et leasingeksempel med 10.000 kilometer om året inkluderet, en løbetid på 36 måneder og en halvårlig grøn ejerafgift.

BYD Dolphin Comfort
Ud­be­tal­ing 9.995 kr.
Må­ned­lig y­del­se 2.995 kr.
Sam­lede om­kost­ning­er 117.815 kr.

Se flere leasingtilbud på BYD Dolphin

Alle priser er indhentet 23. februar 2024. Prisændringer kan forekomme. Vi henviser til bilproducenten for aktuelle priser.