Telia hoster op efter mail-brøler til iPhone-kunder

Telia betaler nu de første iPhone 4-kunders abonnement i seks måneder, som kompensation for en mail med vildledende priser.

Telia hoster op efter mail-brøler til iPhone-kunder

Få timer op til iPhone 4-lanceringen sendte Telia en mail ud til de første kunder på ventelisten med et link til at købe iPhone 4 i Telias webshop.

I mailen fremgik prisen for telefonen – uden abonnementet og under stærkt vildledende formuleringer.

Det forsøger Telia nu at rette op på ved, at lade de første kunder slippe med den pris, der står i mailen, og Telia betaler altså deres abonnement i seks måneder.

Efter mailen udtalte Michael Bech, salgsdirektør i Telia ellers, at det ikke ville komme på tale at give kompensation.

Ærgerlige Telia

Telia er kede af sagen, men kommunikationsmedarbejder Ditte Poulsen mener, at de har håndteret sagen så godt som muligt. 

-“Vi har lært, at vi skal kigge mails endnu grundigere igennem. Jeg synes, vi har reageret hurtigt, men selvfølgelig ville det være bedre, hvis det aldrig var sket,” siger hun til Mobilsiden.dk.

Men selvom Telia mener, de har reageret hurtigt, er der indtil mandag den 2. august, kunder der har kunne købe iPhone 4 fra købs-linket i den vildledende mail.

Million-brøler

De kunder, der får pengene tilbage for deres abonnement er dem, som har købt via købs-linket i den første mail, der blev sendt ud torsdag den 29. juli.

Kunderne får refunderet prisen på deres abonnement i seks måneder plus oprettelsesgebyret og PBS-gebyret.

Mandag (2/8 2010) blev en ny mail sendt ud med korrigerede priser.

Hvor mange der præcist nåede, at købe via det første link, og hvor mange penge Telia har betalt tilbage, vil Telia ikke ud med.

Men ifølge Mobilsiden.dk’s oplysninger blev omkring 500 iPhones sat til salg til dem på ventelisten i første omgang, og mon ikke Telia har fået udsolgt inden mandag, hvor den næste mail blev sendt ud.

Standard-abonnementet til iPhone 4 koster rundt regnet 2.700 kroner i abonnement. I så fald har Telia måtte hive knap 1,4 millioner kroner op af lommen i kompensation.

Det er ikke lykkedes, at få en kommentar fra Telias adm. direktør Jesper Brøckner.

Læs også:
– Telia kunder vrede over iPhone 4 priser 
Mobiltest af iPhone 4

Fortællingen går videre

Der blev pustet nyt liv i tematikken. mobilsiden kørte videre med bolden. 30/7/2010 stillede igen redaktiornen skarpt på temaet med sagen Telia beklager pris-forvirring – men vil ikke give rabat – Historien finder du her. Vi følger op på emnet. Se seneste nyt her.