Se ladekurven for de mest populære elbiler i Danmark

Ladekurven er vigtig, hvis du ofte lynlader din elbil. Se ladekurven og den maksimale ladeeffekt under optimale forhold for de 30 mest solgte elbiler i 2024 i Danmark.

Se ladekurven for de mest populære elbiler i Danmark

Er du en af mange danskere, der helt eller delvist oplader elbilen på offentlige lynladere? Så bør du kende til elbilers ladekurve.

Der er nemlig stor forskel på, hvor hurtigt elbiler lader, og hvor jævn en kurve – det vil sige ladeeffekt, efterhånden som batteriet lades op – de forskellige elbiler har.

Nogle elbiler har en mere jævn ladekurve og en lavere maksimal ladeeffekt, mens andre elbiler har en utrolig høj maksimal ladeeffekt, men som til gengæld hurtigt daler. Generelt kan man sige om elbilers ladekurve, at den er høj ved et lavt batteriniveau (typisk omkring 10 procent og i nogle biler i et større område fra 10-50 procent). Når batteriet er omkring halvt opladet, vil ladeeffekten dale betydeligt, og særligt efter de 80 procent går opladningen meget langsomt.

Bilproducenterne oplyser sjældent om elbilernes ladekurve, men derimod hvor lang tid en opladning fra 10 til 80 procent tager. Men måske har du et særligt behov for at lade ekstra hurtigt i kort tid, eller måske vil du gerne have en elbil, der holder en høj ladeeffekt over længere tid end mange andre elbiler.

Se også: Bedømmelser og priser på elbiler

Se ladekurven på de 30 mest populære elbiler i Danmark

Vi har undersøgt ladekurverne under optimale forhold for de 30 mest solgte elbiler i Danmark i 2024 med tal fra databasen EVKX. Ofte varierer ladeegenskaberne mellem flere varianter af samme model. Vi har derfor taget den variant af en model, der tilbyder lynopladning med den højeste gennemsnitlige ladeeffekt, da det er et udtryk for den bedste ladekurve.

Se de mest populære elbilers ladekurve og maksimale ladeeffekt nedenfor.

Indholdsfortegnelse

Xpeng G9
Kia EV6
Hyundai Ioniq 5
Mercedes-Benz EQE
Mercedes-Benz EQE SUV
Volvo EX40
Polestar 2
BMW i5
BMW i4
Audi Q4 e-tron
Nissan Ariya
MG4 Electric
Tesla Model Y
BYD Dolphin
BYD Seal
Tesla Model 3
Mercedes-Benz EQA
Mercedes-Benz EQB
Volvo EX30
Skoda Enyaq
Cupra Born
Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.3
Ford Mustang Mach-E
BMW iX1
Toyota bZ4X
Hyundai Kona Electric
Honda e:Ny1
Renault Megane E-Tech
Kia Niro EV

Se også: Test og anmeldelser af elbilers rækkevidde og ladehastighed

Ladekurve for Xpeng G9

Xpeng G9 Long Range har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 206,7 kW.

Xpeng G9 opnår en maksimal ladeeffekt på 318 kW ved 19-21 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Xpeng G9

Ladekurve for Kia EV6

Kia EV6 har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 191,6 kW.

Kia EV6 opnår en maksimal ladeeffekt på 234 kW ved 46 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Kia EV6

Ladekurve for Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 191,6 kW.

Hyundai Ioniq 5 opnår en maksimal ladeeffekt på 234 kW ved 46 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Hyundai Ioniq 5

Ladekurve for Mercedes-Benz EQE SUV

Mercedes-Benz EQE SUV 350 har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 132,2 kW.

 

Mercedes-Benz EQE SUV opnår en maksimal ladeeffekt på 170 kW ved 22-26 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Mercedes-Benz EQE SUV

Ladekurve for Mercedes-Benz EQE

Mercedes-Benz EQE 300 har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 132,2 kW.

 

Mercedes-Benz EQE opnår en maksimal ladeeffekt på 170 kW ved 22-26 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Mercedes-Benz EQE

Ladekurve for Volvo EX40

Volvo EX40 Single Motor Extended Range har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 118,5 kW.

Volvo EX40 opnår en maksimal ladeeffekt på 210 kW ved 13 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Volvo EX40

Ladekurve for Polestar 2

Polestar 2 Long Range Single Motor har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 118,5 kW.

Polestar 2 opnår en maksimal ladeeffekt på 210 kW ved 13 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Polestar 2

Ladekurve for BMW i5

BMW i5 eDrive40 har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 116,2 kW.

BMW i5 opnår en maksimal ladeeffekt på 208 kW ved 18 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på BMW i5

Ladekurve for BMW i4

BMW i4 eDrive35 har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 116,2 kW.

BMW i4 opnår en maksimal ladeeffekt på 208 kW ved 18 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på BMW i4

Ladekurve for Audi Q4 e-tron

Audi Q4 45 e-tron quattro har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 115,1 kW.

Audi Q4 e-tron opnår en maksimal ladeeffekt på 177 kW ved 29 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Audi Q4 e-tron

Ladekurve for Nissan Ariya

Nissan Ariya med 87 kWh batteri har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 107,2 kW.

Nissan Ariya opnår en maksimal ladeeffekt på 132 kW ved 42 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Nissan Ariya

Ladekurve for MG4 Electric

MG4 Electric Luxury har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 105,0 kW.

MG4 Electric opnår en maksimal ladeeffekt på 140 kW ved 40-50 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på MG4 Electric

Ladekurve for Tesla Model Y

Tesla Model Y Long Range har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 101,2 kW.

Tesla Model Y opnår en maksimal ladeeffekt på 250 kW ved 10 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Tesla Model Y

Ladekurve for BYD Dolphin

EVKX’ data for BYD Dolphin er desværre ikke korrekt, og vi kan derfor pt. ikke oplyse op den nøjagtige ladekurve. BYD Dolphin har dog en maksimal DC-ladeeffekt på 80 kW. En opladning fra 10 til 80 procent tager 45 minutter.

Se specifikationer og priser på BYD Dolphin

Ladekurve for BYD Seal

BYD Seal Design har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 99,7 kW.

BYD Seal opnår en maksimal ladeeffekt på 119 kW ved 45-59 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på BYD Seal

Ladekurve for Tesla Model 3

Tesla Model 3 Long Range har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 97,0 kW.

Tesla Model 3 opnår en maksimal ladeeffekt på 249 kW ved 12-17 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Tesla Model 3

Ladekurve for Mercedes-Benz EQA

Mercedes-Benz EQA 250+ har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 95,8 kW.

Mercedes-Benz EQA opnår en maksimal ladeeffekt på 113 kW ved 22-24 og 27 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Mercedes-Benz EQA

Ladekurve for Mercedes-Benz EQB

Mercedes-Benz EQB 250 har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 95,8 kW.

Mercedes-Benz EQB opnår en maksimal ladeeffekt på 113 kW ved 22-24 og 27 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Mercedes-Benz EQB

Ladekurve for Volvo EX30

Volvo EX30 Single Motor Extended Range har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 94,8 kW.

Volvo EX30 opnår en maksimal ladeeffekt på 210 kW ved 13 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Volvo EX30

Ladekurve for Skoda Enyaq

Skoda Enyaq 85 har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 93,6 kW.

Skoda Enyaq opnår en maksimal ladeeffekt på 175 kW ved 18-20 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Skoda Enyaq

Ladekurve for Cupra Born

Cupra Born VZ har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 93,6 kW.

Cupra Born opnår en maksimal ladeeffekt på 175 kW ved 18-20 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Cupra Born

Ladekurve for Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.4 Pro har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 93,6 kW.

Volkswagen ID.4 opnår en maksimal ladeeffekt på 175 kW ved 20-22 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Volkswagen ID.4

Ladekurve for Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 Pro S har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 90,1 kW.

Volkswagen ID.3 opnår en maksimal ladeeffekt på 125 kW ved 7-37 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Volkswagen ID.3

Ladekurve for Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E RWD Standard Rækkevidde har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 85,9 kW.

Ford Mustang Mach-E opnår en maksimal ladeeffekt på 143 kW ved 16 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Ford Mustang Mach-E

Ladekurve for BMW iX1

BMW iX1 eDrive20 har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 82,5 kW.

BMW iX1 opnår en maksimal ladeeffekt på 127 kW ved 16-19 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på BMW iX1

Ladekurve for Toyota bZ4X

Toyota bZ4X har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 71,4 kW.

Toyota bZ4X opnår en maksimal ladeeffekt på 137 kW ved 25 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Toyota bZ4X

Ladekurve for Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona Electric Standard Range har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 74,4 kW.

Hyundai Kona Electric opnår en maksimal ladeeffekt på 100 kW ved 10 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Hyundai Kona Electric

Ladekurve for Honda e:Ny1

Honda e:Ny1 har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 68,9 kW.

Honda e:Ny1 opnår en maksimal ladeeffekt på 74 kW ved 48-90 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Honda e:Ny1

Ladekurve for Renault Megane E-Tech Electric

Renault Megane E-Tech Electric har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 68,0 kW.

Renault Megane E-Tech Electric opnår en maksimal ladeeffekt på 127 kW ved 12-14 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Renault Megane E-Tech Electric

Ladekurve for Kia Niro EV

Kia Niro EV Long Range har en gennemsnitlig ladeeffekt fra 10-80 procent på 61,3 kW.

Kia Niro EV opnår en maksimal ladeeffekt på 84 kW ved 28-29 procent batteriniveau.

Se specifikationer og priser på Kia Niro EV

Vi anbefaler:
Se hvilke elbiler der er Bedst i Test
Hvilke elbiler kommer i 2024, 2024 og 2026? Se dem alle her
De billigste elbiler du kan købe i Danmark
Se ifs tilbud på elbilforsikring