VW ID.2all: Fysiske knapper er tilbage hos Volkswagen

Har Volkswagen endelig indset, at berøringsknapper er besværlige og usikre? Det kunne tyde på det, afslører billeder fra kommende ID.2all.

VW ID.2all: Fysiske knapper er tilbage hos Volkswagen

Volkswagen har netop vist flere billeder af den kommende elbil ID.2all frem, hvor vi får et meget bedre indtryk af den. Selvom ID.2all generelt ser spændende ud, så er det cockpittet, der i denne omgang har fanget vores opmærksomhed.

Se også: Specifikationer, priser og pricatleasing af elbiler

Volkswagen har lyttet til kritikken

De nye billeder af Volkswagen ID.2all viser nemlig en kabine, der er markant anderledes end de, man finder i nuværende elbiler, som ID.3, ID.4 og ID.5, der i bund og grund er identiske, på trods af en størrelsesforskel.

Cockpittet i ID.2all ser nemlig helt anderledes ud og er meget minimalitisk. Men gemt i enkle design er der godt nyt, for de gamle berøringsknapper og touchslidere er udskiftet med fysiske trykknapper – både på rattet og i midterkonsollen.

Det kunne altså tyde på, at Volkswagen har lyttet til kritikken fra anmeldere og ejere af deres elbiler, der har været frustrerede over knapperne i kabinen. Vi har heller ikke tilfredse med brugen af berøringsknapper, som man kan læse i vores test af Volkswagen ID.5:

“Hvad der derimod ikke fungerer godt i ID.5, er de mange berøringsknapper. Man finder denne type knapper under infotainmentsystemet og på rattet. Dem under infotainmentsystemet er svære at styre under kørsel, hvor man både kan trykke og swipe, og de forstår sjældent vores input.”

Se også: Nyt om kommende elbiler i Danmark i 2024 og 2025

Ikke nok med at berøringsknapper er besværlige, er fysiske knapper både hurtigere og mere sikre i biler, afslørede en undersøgelse fra det svenske bilmagasin Vi Bilägare.

Hertil er førerskærmen i den kommende ID.2all vokset og giver nu et bedre og tydeligere overblik. Infotainmentskærmen ligner samme størrelse, som man finder i den nye ID.7.

Vi skal dog ikke glemme, at Volkswagen netop har løftet sløret for faceliftede ID.4 og ID.5, med nyt infotainmentsystem og andre forbedringer, der forsøger at løse lidt af den kritik, som deres biler har fået. Disse forventes at lande i starten af 2024.

Se også: De bedste små byvenlige elbiler

Her er de nye billeder af Volkswagen ID.2all:

Specifikationer på Volkswagen ID.2all

Med en længde på 4.050 mm er ID.2all en anelse kortere end en Polo, men vil byde på meget mere plads i kabinen og i bagagerummet.

ID.2all forventes at få en rækkevidde op til 450 kilometer. Basismodellen forventes dog at have et mindre batteri og en lavere rækkevidde.

Opladning fra 10-80 procent skulle kunne klares på 20 minutter ved op til 125 kW.

Den får en elektrisk motor på 223 hestekræfter, der trækker forhjulene. 0-100 km/t skulle være klaret på cirka 7 sekunder.

Bagagerummet skulle blive på 440 liter, som kan udvides til 1.330 liter med bagsæderne lagt ned.

Volkswagen ID.2all kommer i 2025

Volkswagen forventer, at ID.2all vil være klar i 2025. Den forventes at få en pris herhjemme fra cirka 200.000 kroner.

Se også:
Sådan oplader du bedst hjemme med ladeboks
Find bedste forsikring til din elbil